محمدتقی رهبر درباره خائن خواندن ۱۴۳ نماینده مجلس موافق با لایحه CFT در برخی رسانه ها و اظهارنظر سیاسیون مخالف دولت  توضیح داد: نمی توان به آنها خائن گفت. به هر حال موضوعاتی در مجلس طرح می شود هر کسی دیدگاهی دارد.

وی با بیان اینکه ما بنا را بر سوء نیت نمی گذاریم، بلکه بنا را بر این می گذاریم که کدام تحلیل درست و کدام تحلیل نادرست است، افزود: یک نماینده این لایحه را استعماری می داند و معتقد است فردا دشمن از آن برای فشار بر ایران سوءاستفاده می کند بنابراین رأی مخالف می دهد. در مقابل یک نماینده نیز می گویند «ایران حامی تروریسم و تروریسم پرور نیست، جبهه مقاومت و رزمندگان در این جبهه را نیز تروریست نمی دانیم بنابراین برای آنکه دشمن به ما فشار نیاورد، اشکالی ندارد، قانون کنیم که باید با تأمین مالی تروریسم مبارزه شود».

نماینده مردم اصفهان در مجلس هشتم در پاسخ به این سئوال که آیا شورای نگهبان باید ۱۴۳ نماینده موافق با CFT را در انتخابات مجلس آینده رد صلاحیت کند؟ گفت: خیر، این طور نیست که نماینده‌ای را به دلیل رأی به مصوبه ای فاقد صلاحیت بدانیم. بلکه نگاه و تحلیلش این بوده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان اگر مصوبه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تروریسم را مغایر با قانون اساسی و شرع بداند رد می کند. وقتی هم رد کند، مصلحت نظام نیز به دنبالش است، مصوبه به آنجا می رود و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرشان را می دهند.

امام جمع اصفهان یادآور شد: در عین بیان نقطه نظرات، ما باید جلوی تنش ها و اختلافات را بگیریم، یک نماینده نقض برجام و معاهدات بین المللی در جهان را می بیند و تصویب لایحه را به صلاح کشور نمی داند اما نماینده دیگر می گوید با تصویب لایحه لطمه ای به نظام و کشور نمی خورد. حالا برداشت و تحلیل است. در مجموع باید براساس حسن نیت نگاه کرد چون نگاه نمایندگان اخلال در نظام نیست، رأی دادند، حالا شورای نگهبان باید بررسی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.