سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگو با «دفاع پرس» در خصوص صدور مجوز به دفاتر کارآگاهان خصوصی اظهار کرد: در خصوص استفاده از تجارب کارآگاهان قدیمی و بازنشسته اقداماتی در دست است که مقدمات آن فراهم شده و دستورالعمل‌های آن نوشته شده است اما مجوزها به‌طور کامل هنوز اخذ نشده است.

وی با بیان اینکه استفاده از کارآگاهان با تجربه به معنای راه‌اندازی دفتر کارآگاهان خصوصی نیست، تصریح کرد: این طرح به معنی تشکیل بخشی تحت عنوان کارآگاهان خصوصی نیست، بلکه قرار است از برخی کارآگاهان بازنشسته‌ای که در برخی از پرونده‌های گذشته کار کرده‌اند و سابقه آنرا می‌دانند، استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تکنولوژی و علم پیشرفت کرده است؛ لذا ما می‌توانیم به کشفیات جدیدی در خصوص پرونده‌های قدیمی دست یابیم از همین‌رو با مشارکت کارآگاهان بازنشسته این پرونده‌ها پیگیری و پی‌جویی می‌شود که البته در مواردی نیز به کشفیات خوبی رسیده‌ایم.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در پرونده‌های جنایی بیشتر از این نوع کارآگاهان استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح با استفاده از برخی کارآگاهان بازنشسته و زبده پلیس آگاهی پرونده‌های معوق قدیمی جنایی، مورد پیگیری قرار گرفته و به جریان خواهد افتاد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.