وزارت دفاع یمن روز دوشنبه بیانیه‌ای را در خصوص پیروزی‌های به دست‌آمده ارتش در عملیات‌های روز دوشنبه نیروهای یمنی در منطقه مرزی «جازان» واقع در جنوب عربستان منتشر کرد.

به گزارش المسیره، در این بیانیه آمده است: نیروهای ویژه ارتش یمن و انصارالله در این عملیات‌ها موفق شدند، بر دو برج «ام‌بی‌سی» و «الرابعه» و تعدادی روستا در جازان مسلط شوند.

وزارت دفاع یمن می‌گوید که سه پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در منطقه «وادی جاره» در جازان هدف قرار دادند. سه تانک آبرامز، پنج خودروی نظامی و ۴ خودروی مجهز به دوشکا نیز در عملیات منحصر به فرد نیروهای یمنی در جازان منهدم شدند.

در ادامه بیانیه تاکید شده که شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی امروز قصد بازپس‌گیری پایگاه‌های از دست رفته خود در جازان را داشتند که تعدادی از آنها در درگیری با نیروهای یمنی از پای درآمدند و سلاح‌ها و تجهیزات آنها به غنیمت گرفته شد.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات‌های ذکر شده ارتش، امروز همزمان با دومین سالگرد کشتار شرکت‌کنندگان در مراسم ختم اکتبر سال ۲۰۱۶ صورت گرفته است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در هشتم اکتبر سال ۲۰۱۶، مراسم ختمی را در صنعاء بمباران کرده بودند که در پی آن بیش از ۷۰۰ نفر از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند.

«ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله امروز در سخنانی به مناسبت دومین سالگرد این «جنایت» گفت: کشتار شرکت‌کنندگان در مراسم ختم در صنعاء به صورت عمدی صورت گرفت.

وی افزود: این جنایت، لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و در راس آن سازمان ملل است که در قبال آن سکوت پیشه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.