«امین منانی» قائم مقام این گروه صنعتی امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اعلام این مطلب افزود: این طرح پیش فروش با مجوز ستاد تنظیم بازار، از ساعت ۱۰ صبح فردا به صورت اینترنتی و با در نظر گرفتن محدودیت «هر کد ملی، یک سبد کالایی» اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در طرح نقدی و مشارکتی، انتخاب محصول و پرداخت وجه فقط به صورت اینترنتی است و مشتریان می‌توانند علاوه بر ثبت نام در منزل یا کافی نت ها با مراجعه به نمایندگی ها و عاملان مجاز این گروه صنعتی، در همان نمایندگی ثبت نام و کالای خود را یک ماه پس از ثبت نام دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در طرح مشارکتی، ۵۰ درصد قیمت محصولات اخذ می شود و سود مشارکت ۱۸ درصد است؛ با این تفاوت که در این شیوه قیمت محصول به روز محاسبه خواهد شد. 

منانی افزود: این طرح تا فروش آخرین واحد کالای موجود ادامه خواهد یافت که با تولید مجدد، این روند فروش تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت‌های در نظر گرفته شده برای محصولات با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود و مطابق قیمت مندرج در سامانه ۱۲۴ قابل کنترل است.

این فعال صنعتی گفت: در این طرح ۴۰ قلم لوازم خانگی در ۱۶۰ مدل ارائه می شود که برخی از مزایای آن «خرید با قیمت قطعی امروز، اطمینان از افزایش نیافتن قیمت ها در آینده، خرید به صورت تضمینی، رفع نگرانی از نبود کالا در آینده، امکان دسترسی به کاملترین سبد لوازم خانگی با فناوری روز جهان، بهره مندی از جریمه دیرکرد تحویل کالا در زمان تحویل به میزان ۱۸ درصد، حمل و نصب رایگان و همچنین هفت درصد جریمه انصراف» است.

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب یادآورشد: در شرایط کنونی بازار لوازم خانگی کشور که شاهد خروج رقبای خارجی به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها و ترک بازار از سوی آنها هستیم، مصرف کنندگان بیشترین زیان و دلالان بیشترین سود را می برند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات دلال‌ها برندهای خارجی را با قیمت‌های بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بالاتر به مصرف کنندگان می فروشند.

به گفته منانی، این طرح با همکاری بانک صادرات اجرا می شود و در هر روز مبالغ جمع آوری شده صرف ثبت سفارش قطعات خواهد شد؛ با این حال اکنون مواد اولیه مورد نیاز برای تحویل های اولیه در انبارهای شرکت موجود است.

وی تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار است که در صنعت لوازم خانگی اجرایی می شود و نگرانی مردم از تامین و وجود کالا و افزایش قیمت‌ها را به حداقل خواهد رساند.

منانی گفت: مشتریان می‌توانند با ثبت نام در سایت، تاریخ تحویل کالای خود را نیز مشخص کنند تا در زمان مقرر در درب منزل تحویل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.