مهدی حاجتی با صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد ریالی آزاد شده است.

تلاش خبرنگار ایرنا برای اطلاع از جزئیات پرونده مرتبط با حاجتی تا لحظه انتشار خبر منجر به نتیجه نشد. 

حاجتی، پیش از این با انتشار توییتی از ۲ تن از فعالان فرقه ضاله بهاییت که در شیراز دستگیر شده بودند، حمایت کرده بود.

متعاقب بازداشت این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، ۱۰ نفر از اعضای این نهاد، روز هفتم مهرماه ۹۷ بیانیه ای با اشاره به برائت حاجتی از معاندان نظام و فرق ضاله، آزادی را خواستار شدند.

در این بیانیه عنوان شده است: این شورا نسبت به حفظ و صیانت از مرزهای اعتقادی و فرهنگی و برائت از معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرق ضاله حساس بوده و خود را مقید به عمل در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اندیشه‌های ناب امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری می‌داند. 

در این بیانیه آمده است: شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تاکید بر تلاش برای دفاع از حقوق شهروندان بر اساس سوگند نمایندگی و در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه در شرایط خاص کنونی، خود را بیش از هر زمان موظف به حفظ آرامش و پیگیری امور از راه‌های قانونی می‌داند. 

این بیانیه می افزاید: امید است مسئولان محترم قضایی، امنیتی و سیاسی استان فارس با عنایت به اظهارات صریح جناب آقای &#۳۹;مهدی حاجتی&#۳۹; در جلسه هم اندیشی پنجم مهرماه جاری شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر خیرخواهانه و شرافتمندانه بودن انگیزه و قصد ایشان و مسئولیت وی به‌ عنوان رئیس کمیسیون حقوق شهروندی و اعلام برائت صریح ایشان از فرق ضاله و به ویژه فرقه ضاله بهاییت و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امکان ادامه حضور و فعالیت ایشان را به عنوان نماینده مردم در جلسات آتی شورای اسلامی شهر شیراز فراهم نمایند.

رئیس کل دادگستری استان فارس هشتم مهرماه در این باره گفته بود: صرف نظر از اتهام ارتباط با یک فرقه ضاله، در این زمینه عناوین اتهامی در سایر جرائم عمومی وجود دارد. 

علی القاصی با اشاره به آخرین جزییات پرونده مهدی حاجتی، گفت: این فرد با قرار تامین قانونی برای انجام تحقیقات تحت نظر است و اخبار منتشره مبنی بر آزادی وی مورد تایید نیست. 

القاصی، همچنین در باره موارد اتهامی عضو بازداشتی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در این مورد از قاضی سوال کردم، صرف نظر از اینکه این فرد با یک فرقه ضاله ارتباطی داشته است، یا از این فرقه ضاله دفاعی کرده است یا خیر، آیا اتهامات دیگری در سایر جرائم عمومی علیه وی مطرح است که قاضی در حال تحقیق در این خصوص است.

مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ و از فعالان سیاسی اصلاح طلب و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.