سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان مخالفت با لایحه پیوستن ایران به کنواسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در آستانه تصمیم مهمی است که مربوط به منافع ملی کشور، سرنوشت جمهوری اسلامی ایران و راهبردهای آینده کشور است. بحث‌های روزها و ماه‌های گذشته نشان می‌دهد موضوع مهمی مطرح است، اما رهبری مختصات آن را فرمودند در اتاق فکر استکبار جهانی پخت می‌شود و نمی‌دانیم سرو تهش دست چه کسی است. حالا مجلس شورای اسلامی باید تصمیم بگیرد که عضو آن شود یا نه؟

وی با اشاره به حضور وزیر خارجه و تیم دیپلماسی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما مباحث را منطقی و آرام می‌گوییم بحث منافع ملی مطرح است و دعوای جناحی نداریم و آرزویمان هم موفقیت دولت است، اما به سوالات پاسخ دهید تا فریبکاری نشود و بحث‌های گذشته تکرار نشود. ما از عضویت در کنوانسیون چه می‌خواهیم و چه مشکلی با آن حل می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: موسسات مالی و پولی قبلی با ما کار نکردند و نمی‌کنند ما راه‌های زیادی برای حل این مشکل رفتیم اما مشکل حل نشد. چرا مردم را می‌ترسانید و می‌گویید که اگر عضو کنوانسیون نشویم پروژه‌هایشان در شهرستان اجرا نمی‌شود، کالاهای اساسی نمی‌آید و مردم گرسنه می‌مانند. چرا دروغ می‌گویید روراست باشید. پشت همین میکروفن گفتند برجام تصویب شود آب آشامیدنی، اشتغال و مشکل مالی و پولی و گرفتاری حل می‌شود، اما گرفتاری‌ها همه از برجام است.

نقوی حسینی در ادامه گفت: مگر همین برجام ۲۰ دقیقه‌ای در مجلس شورای اسلامی تصویب نشد؟.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در میان نطق وی در واکنش به اظهارات نقوی حسینی گفت: این حرف خلاف است ما چهار ساعت در جلسه‌ای موضوع را بررسی کردیم و سپس آن را تصویب کردیم چرا خلاف می‌گویید.

نقوی حسینی ادامه داد: این چه مدیریتی در مجلس شورای اسلامی است. حضرت آقا در ملاقاتی که نمایندگان خدمت‌شان رسیدند صریح حرف‌شان را گفتند مگر این حرف تفسیر می‌خواهد مگر کنوانسیون دیگری مطرح بود؟ صریح و روشن گفتند کنوانسیون‌هایی که در اتاق فکر استکبار پخت و پز می‌شود و معلوم نیست سرو تهش دست چه کسی است را تصویب نکنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی ادامه داد: شما که در سه هفته گذشته جلساتی تشکیل دادید که FATF تشکیل شود چرا جلسه نگذاشتید که بگویید که این مطالبه آقا از نمایندگان ملت است چه کاری کنیم که تصویب نشود چه‌طور روسای کمیسیون ها را دعوت می‌کنید که باید FATF تصویب شود. اخطار من اصل ۱۱۰ قانون اساسی است. فراکسیون نمایندگان ولایی در جلسه دعوتی آقای لاریجانی شرکت نکرد چون می‌دانست دلیل‌اش چیست.

وی همچنین خطاب به وزیر خارجه گفت: ما برجام را تصویب کردیم و برای آن شرط هم گذاشتیم. چه دستاوردی برای ملت داشت؟ مشکل مالی و پولی ما حل نشد. اقای طیب‌نیا در سال ۱۳۹۴ شروط fatf را امضاء کرد، مجلس شورای اسلامی، پالرمو و پولشویی و قانون مبارزه با تروریسم را تصویب کرد اما چه چیزی کف دست شما گذاشتند؟ چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ این‌که کشورها از ما نفت نمی‌خرند مشکل FATF است، چرا با مردم روراست نیستید؟

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین اضافه کرد: رییس جمهور یک سطر به مجلس شورای اسلامی تعهد دهد که مشکلات با FATF حل می‌شود و اگر حل نشد ایشان را استیضاح کنیم و عدم کفایت سیاسی‌شان را به رای بگذاریم در این صورت ما به این لایحه رای می‌دهیم. ما FATF را پذیرفته‌ایم و به ۴۰ توصیه عمل می‌کنیم اما چه کاری برایمان کردند چرا فریب می‌خورید مگر دیپلمات نیستید مگر به شما نگفتند اول برجام بعد FATF بعد موشکی بعد حقوق بشر.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من منافع ملی کشور و دیپلماسی را می‌فهمم. ما زیر و بم اینها را بررسی کردیم. اگر خطری نداشت دولت برای چه حق شرط گذاشت و اعلامیه‌ تفسیری نوشت آن اعلامیه به استناد بندهای کنوانسیون قابل عمل نیست. من اینها را خوانده‌ام، کار کرده‌ام و می‌فهمم.

نقوی حسینی در پایان گفت: ما جمهوری اسلامی ایران هستیم نه سوریه و عراق. برژینسکی می‌گفت اگر ایران می‌خواهد مشکل‌اش با آمریکا حل شود باید سرجای خود برگردد و نظام بین‌الملل را بپذیرد. این کنوانسیون‌ها به معنی برگشت به قبل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.