به گزارش روسیاالیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که به اراضی اشغالی سفر کرده بود، مدعی شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با محاصره نوار غزه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را به سمت جنگ با اسرائیل می‌کشاند.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که عباس از طریق عدم پرداخت پول‌های لازم باعث فشار اقتصادی‌ شده و جنبش حماس را به جنگ علیه اسرائیل سوق می‌دهد.

وی در ادامه افزود: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تمامی تلاش‌های سازمان ملل برای کاهش شدت وخامت وضعیت انسانی در غزه مداخله می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنبش حماس نسبت به عواقب سوء استفاده از بحران اقتصادی علیه حمله به اسرائیل هشدار داد و گفت: حماس در صورت حمله به اسرائیل مرتکب اشتباه بزرگی خواهد شد و واکنش ما بسیار سنگین خواهد بود.

مرکل در سفرش به اراضی اشغالی با روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد.

مرکل همچنین با شماری از وزرا از یادبود "هولوکاست" بازدید کرد و گفت: آلمان همواره یادآوری کردن این جنایت، مبارزه با یهودی‌ستیزی و خشونت را مسئولیت همیشگی‌ خود می‌داند.

از سوی دیگر دانشگاه حیفا به مرکل دکترای افتخاری تقدیم کرد. صدر اعظم آلمان در پاسخ به سوال دانشجویان دانشگاه "حیفا" درخصوص توافق هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: با نتانیاهو در خصوص این مسأله صحبت خواهم کرد.

وی از توافق میان خود و نتانیاهو بر سر این که باید هرکاری را جهت ممانعت از تسلیحات هسته‌ای کرد، خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.