«احمد حکیمی پور»، عضو شورای عالی سیاست گذاری، در خصوص "پارلمان اصلاحات" گفت: در جلسات شورای هماهنگی مدت های زیادی بوده که بر روی پارلمان اصلاحات بحث می شود زیرا موضوع مهمی است. در مهلت باقی مانده، باید نمایندگانِ احزابِ عضو شورای هماهنگی، این موضوع را بار دیگر در شورای مرکزی مورد بحث قرار دهند و اگر پیشنهاد تکمیلی یا اصلاحی هست بیاورند تا در کمیته سیاسی همه پیشنهادات مطرح و در نهایت، طرح نهایی برای تصویب به شورای هماهنگی فرستاده شود.

او ادامه داد: پارلمان اصلاحات موضوع مهمی بوده و چندین بار مورد بازبینی قرار گرفته است. نمی خواستیم با عجله روند کار پیش برود، در نتیجه فرصت داده شد تا گروه ها برای بار دوم نظرات خود را بیان کنند. 

او تاکید کرد: قرار براین شد جزییات پارلمان اصلاحات دو هفته دیگر در شورای هماهنگی به تصویب برسد. کلیات پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی قبلا تصویب شده و مخالفتی در این خصوص وجود ندارد. چگونگی ساختار، اعضا و جزییات طرح نیز مورد بررسی قرا خواهد گرفت.

او در خصوص "تفاوت های پارلمان اصلاحات با شورای عالی سیاست گذاری" گفت: دنبال این هستیم انواع و اقسام مجموعه ها که به نام اصلاح طلبی فعالیت می کنند، را یک دست و یک نهاد بالادستی درست کنیم که مشمول مجموعه اصلاح طلبان باشد. پارلمان اصلاحات در گستره کشورها و استان ها خواهد بود و اینکه امور اجرایی به چه نحوی انجام شود تصمیمش بر عهده پارلمان است.

او در خصوص نقش احزاب در این پارلمان گفت: موسس این پارلمان شورای هماهنگی و احزاب هستند و اصل تشکیل آن احزاب اصلاح طلب است. تعداد اعضا نیز براساس سهمیه احزاب است؛ البته این ها بحث های جزیی است که باید در موردش، نظرات جمع را بپرسیم و نهایی کنیم.

او در پایان گفت: پارلمان اصلاحات تا دوهفته دیگر در شورای هماهنگی تصویب خواهد شد و بعد به وزرات کشور فرستاده می شود تا شکل قانونی به خود گیرد. حتما هم قبل اینکه به ثبت رسد نظر بزرگان اصلاح طلب مثل اقای خاتمی را خواهیم گرفت. طرح نهایی را به ایشان ارایه می دهیم تا اگر نظری دارند در آن لحاظ کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.