فیلم منتشر شده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس سعودی به کارگران معترض شلیک می‌کند.

کاربران توئیتری عربستان با انتشار هشتگ #شرکت ازمیل _. تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان_ تصاویر و کلیپ‌هایی را به اشترک گذاشتند که نشان می‌دهد، نیرو‌های امنیتی با خودرو به معترضان حمله می‌کنند و شیشه برخی خودرو‌های شخصی نیز در نتیجه شلیک پلیس آسیب دیده است.

کاربران عربستانی ضمن ابراز خشم از برخورد پلیس این کشور با کارگران و عدم پرداخت حقوق آنان، دولت ریاض را مسئول این حادثه دانسته اند.

این کاربران اعلام کردند، دولت سعودی برای جنگ علیه یمن و دیگر طرح‌های برون مرزی میلیارد‌ها دلار خرج می‌کند، ولی بیش از شش ماه است که حقوق این کارگران را پرداخت نکرده است.

اعتراض کارگران به عدم پرداخت حقوق شش ماهه خود همزمان با سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت که وی اعلام کرد: عربستان هزاران میلیارد دلار سرمایه دارد و باید برای حمایت واشنگتن از آنها، هزینه زیادی بپردازد.

درحالی که حقوق کارگران سعودی ماه‌ها با تاخیر پرداخت می‌شود، وزارت دارایی عربستان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که بودجه نظامی این کشور در نیمه نخست سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ با رشد ۳۴.۲ درصدی به ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار (۱۱۳.۴ میلیارد ریال سعودی) رسیده است.

عربستان از فروردین ماه ۹۶ خود را درگیر جنگی فرسایشی در یمن کرد که این امر خسارت‌های مالی زیادی را برای ریاض در برداشته است، به گونه‌ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه‌ترین حالت هر روز جنگ برای دولت سعودی ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.