داریوش یزدی در نشست خبری پس از دیدار برابر صنعت نفت آبادان گفت: اول به حریف تبریک می‌گویم و ما متاثر از این باخت هستیم. اما الان نباید در مورد مسائل فنی حرف زد.من الان باید در مورد مسائلی صحبت کنم که متاسفانه امروز اتفاق افتاد و امیدوارم مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند. مسائل بیرونی در نتیجه بازی امروز تاثیرگذار بود. من از روز اولی که هدایت تیمم را بر عهده گرفتم یک عده سعی داشتند تیمم را به چالش بکشند.

او ادامه داد: آنها امروز مرا از روی سکو‌ها «دلال» خطاب کردند، باید به آنها بگویم اگر توانستند ثابت کنند داریوش یزدی در این فوتبال دلالی کرده است من از این فوتبال می‌روم اما اگر نتوانند من تا آخر پیگیر قضایا خواهم شد. من مطمئن هستم که این آدم‌ها توسط یکسری مربی بیکار هدایت می‌شوند.

سرمربی استقلال خوزستان افزود: این مربیانی که بیکار هستند برای این که به فوتبال برگردند هزینه می‌کنند و چنین افرادی را به ورزشگاه می‌فرستند. این افراد از شب قبل از بازی به اردوی تیم ما آمده و علیه سرپرست و کادر فنی موضع‌گیری می‌کنند. ما از طریق افراد امنیتی خودمان این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنیم، اما اگر پلیس امنیت هم بیاید حساب این افراد را چک کند که ببیند در این دو ماه چقدر پول به حساب‌شان آمده تفاوت آنها با من مربی که دلال خطاب می‌شوم مشخص می‌شود و در واقع معلوم می‌شود چه کسی پول گرفته است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان بیان داشت: این حرف من نیست بلکه خودشان به زبان آوردند. اینجاست که می‌گویند دروغگو کم حافظه می‌شود. در بحث و جدالی که شب قبل از بازی بین این افراد و سرپرست تیم‌مان به وجود آمده بود یکسری حرف‌ها عنوان شد. من نمی‌دانم. چرا ما هر وقت بازی داریم شب قبل از مسابقه این افراد به اردوی تیم ما آمده و تمرکز بازیکنان را بر هم می‌زنند. به هر حال بازیکنان ما جوان هستند و تمرکز‌شان برای بازی به هم می‌ریزد که نتیجه‌اش هم همین بازی امروز می‌شود.

یزدی با انتقاد از کمیته داوران و فدراسیون فوتبال عنوان کرد: من نمی‌دانم چرا برای دربی جنوب از داوری استفاده کنند که یک بازی هم در لیگ برتر قضاوت نکرده و امروز برای اولین بار بود بازی دو تیم لیگ برتری را داوری می‌کرد.

او ادامه داد: بدتر از آن او متولد اندیمشک است، شهری که مدیرعامل نفت آبادان هم در آنجا متولد شده است، مگر می‌شود فدراسیون فوتبال این موضوع را نداند اما داریوش یزدی بداند!؟ دربی بسیار حساس بود و باید از یک داور با تجربه استفاده می‌شد. ما امروز وقتی ۲ بر صفر از حریف جلو بودیم داور به اشتباه یک پنالتی برای حریف اعلام کرد که همان اشتباه تمرکز بازیکنان من را بر هم زد.

یزدی افزود: در واقع آن پنالتی آب سردی بود روی بازیکنان ما که باز هم برای حریف در ادامه پنالتی گرفته شد. داور حتی می‌توانست یک پنالتی هم برای ما اعلام کند که این کار را هم نکرد. جاسم‌کرار را همه ما و شما رسانه‌ای‌ها می‌شناسید که چقدر در فریب دادن داور تبحر دارد و امروز هم داور فریب او را خورد که پنالتی گرفت. به هر حال امیدوارم این اشتباهات سهوی باشد و آن چیزی نباشد که ما فکر می‌کنیم، که اگر آنچه الان در ذهن ما می‌گذرد باشد باید فاتحه خیلی چیزها را خواند. به هر حال تیم ما این همه هزینه می‌کند و وقت می‌گذارد و نباید به این شکل حق‌مان ضایع شود

وی خاطرنشان کرد: این قضاوت‌های اشتباه یکطرف و چالش‌هایی که برای ما به وجود می‌آورند همه دست به دست هم می‌دهدتا ما این چنین شکست بخوریم. من تا وقتی که در این فوتبال باشم تا آخر این موارد را پیگیری کرده و خواهان برقراری عدالت و صداقت خواهم بود. هر کسی می‌تواند خلاف آن چیزی را که من می‌گویم را ثابت کند جلو بیاید. امروز افرادی شعار دادند که هوادار تیم نیستند. هدف‌ آنها از اول این بوده که تیم مرا به چالش بکشند. به نظر من دوستان ما در سال‌های گذشته زیادی به این افراد پر و بال داده‌اند. این افراد هر بلایی سر تیم آورده‌اند. باور کنید درآمد آنها از ما مربیان و بازیکنان هم بیشتر است. امیدوارم دیگر شاهد حضور این افراد در فوتبال‌مان نباشیم که البته در این زمینه باید همه از فدراسیون گرفته تا هیئت‌های فوتبال و سازمان لیگ دست به دست هم دهند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با اشاره به دلیل باخت تیمش از نظر فنی تصریح کرد: از باخت تیمم ناراحتم، اما حقیقت ماجرا این هست که ما برای جام حذفی خیلی برنامه‌ریزی نکرده بودیم و شاید دو باخت اخیر ما دلایل متعددی داشته باشد که بخشی از آن هم فنی است. ما اشتباهات ساده‌ای را مرتکب می‌شویم که دلیلش می‌تواند همان عدم تمرکز بازیکنان باشد. بخشی هم همانطور که گفتم داوران مقصر آن هستند، احمد آل‌نعمه بازیکن با تجربه‌ای هست اما امروز به خاطر همان خطایی که به اشتباه داور اعلام کرد، تمرکزش را از دست داد.

یزدی در واکنش به این سوال که آیا او منظورش از مربیان بیکاری که به لیدرها خط می‌دهند عبدالله ویسی و اکبر پورموسوی است؟ گفت: من نام مربی را نبردم اما مثل این که شما بیشتر از من اطلاع دارید و اگر واقعا اطلاعی دارید ما را هم مطلع کنید تا ابهامی وجود نداشته باشد. البته ما خودمان قضیه را پیگیری می‌کنیم. شمار مربیان بیکار زیاد است و مربیانی که نام بردید از جمله همین مربیان هستند.

او گفت: ما دیروز بخشی مهمی از تمرین‌مان را به خاطر درگیری لیدرها با سرپرست تیم از دست دادیم و این یک کار برنامه‌ریزی شده بود. مگر می‌شود یک عده روز قبل از بازی به تمرین تیم آمده و به این شکل تمرکز بازیکنان را بر هم بزنند. هرچه فکر می‌کنم به عقلم چیزی نمی‌رسد به جزء این که مسائلی در میان است. همانطور که گفتم ما تا آخر پیگیر مسائل هستیم و الان هم می‌گویم باخت تیم ما فنی نبود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.