سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم دیدار با اساتید و روسای دانشگاه‌های استان در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: تنظیم و تاسیس رشته‌های دانشگاهی با مشکل بی‌برنامگی مواجه است و اینکه دانشجو با گرفتن مدرک از جامعه، نظام و دولت طلب کار می‌شود؛ اما به این فکر نیست که با این مدرک چه گره‌ای از گره‌های کشور را می‌تواند باز کند و چه کاربردی دارد؟این اشکال فرهنگی نیست بلکه مشکل براساس تنظیم و تاسیس مدیریت کلان دانشگاهی است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: برنامه اشتغال برای بعضی رشته‌ها تعریف نشده است لذا باید رشته‌های دانشگاهی را ارزیابی کنیم که اولویت آن در نظام مدیریتی کشور چقدر است؟ امروز با مشکل برنامه‌ریزی ناقص در تاسیس دانشگاه‌ها چه دولتی و غیر انتفاعی و پیام نور و آزاد مواجه هستیم.

علم الهدی تصریح کرد: باید دانشگاه‌ها و رشته‌ها براساس ضرورت‌ها تاسیس گردد، اساتید، بنیه دانشگاه هستند؛ برنامه‌ریزی‌های حساب نشده عامل اصلی خالی بودن صندلی و در نتیجه نبود شغل در رشته مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جای تربیت نیست افزود: دانشگاه جای تضارب افکار است هیچ جریانی نمی‌تواند دانشگاه را محدود کند و جلوی پویایی آن را بگیرد؛ محیط دانشگاه باید محل زد و خورد فکر و اندیشه باشد؛ همچنین باید فکر حاکم بر دانشگاه ارزشی باشد و فکر توانمند، قوی و مثبت باشد و از نظر اخلاقی دانشگاه باید در برابر فساد اخلاقی اقتدار خود را نشان دهد و جلوی بی بند و باری را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: کرسی‌های آزاد‌اندیشی دقیقا مصداق میدان تضارب افکار، و زد و خورد نظریه‌هاست؛ بنا به ارزیابی کل افرادی که وابستگی جریانی فکری دارند چه استاد و دانشجو، کلا ۱۵ درصد بیشتر نیستند و ۸۵ درصد میانه هستند و در فضای جامعه و دانشگاه متدین هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.