امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز و در جمع خبرنگاران، گفت: مسلمانان با واژه شهادت آشنا هستند و آشنایی ما با شهادت به قدمت تاریخ اسلام است.

وی امنیت مردم را خط قرمز نیروهای مسلح کشورمان دانست و افزود: امنیت مردم و سربلندی و عزت کشور برای ما بسیار اهمیت دارد، ما پای این عزت، سربلندی و امنیت تا آخر ایستاده‌ایم.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: دشمنان ما باید پیام جمهوری اسلامی را تاکنون دریافت کرده باشند. ما در مقابل هر ضربه‌ای ضربه شدیدتر و سنگین‌تری به طرف مقابل خواهیم زد البته ممکن است در مواقعی صبور باشیم که این صبر هم نشانه قدرت است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: زمانی که اطمینان داریم در زمان و مکان لازم توانایی ضربه پشیمان کننده داریم، صبوری پیشه می‌کنیم؛ دشمنان از صبر ما خوشحال نباشند چون دست هرقدر بالاتر برود لاجرم محکم‌تر فرود خواهدآمد.

امیر موسوی در باره امادگی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات تروریستی گفت: نیروهای مسلح یک مجموعه هستند که متناسب با تهدیدات آمادگی‌های لازم را کسب می‌کند. همه بخش‌هایی که وظیفه دارند از حریم امنیت کشور دفاع کنند به تناسب تقسیم‌بندی‌های ستاد کل نیروهای مسلح به اجرای ماموریت خود می‌پردازند.

وی افزود: ممکن است بنا به تدبیر ستادکل نیروهای مسلح، یک ماموریت به دو سه بخش نیروهای مسلح سپرده شود و یا اینکه ممکن است یک بخش، دو سه ماموریت را انجام دهد.

فرمانده کل ارتش هدف دشمنان از اقدامات تروریستی را آسیب رساندن به امنیت کشورمان دانست و افزود: دشمنان به دنبال این هستند که بر پیکره نظامی و امنیتی کشور خدشه وارد کند. در جنگ ممکن است یک دست زخمی شود که باید آن دست را ترمیم کرد و ممکن است یک نفر شهید شود که باید برای آن شهید جایگزین پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حمله تروریستی اهواز، ۲۵ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰ نفر نیز مجروح شدند، مثل تیری بود که به قلب ما خورده است و ما این مجروحیت را هنوز داریم اما آنهایی که این زخم را به ما وارد کردند ده برابر آن را چشیدند و باز هم خواهند چشید.

امیر موسوی تاکید کرد: دشمنان نباید از این فرصت که دست ما بالا می‌آید خوشحال باشند، چون پتک هر چقدر که بالاتر برود لاجرم محکم تر و با شدت بیشتری فرود خواهد آمد. ممکن است گاهی اوقات ما بنا به مصلحت، صبور باشیم اما حتما در جای خودش ضربه را وارد می‌کنیم.

وی اقدامات تروریستی دشمنان و ضد انقلاب در کشور ما اتفاق جدیدی ندانست و اظهارداشت: تروریست‌ها از روز دوم پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خبیثانه خود را در کشور آغاز کردند و البته همیشه ما بودیم که بر آنها پیروز شدیم و روسفید و عزتمند از این حوادث خارج شدیم.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص اینکه پایگاه‌های تروریست‌ها در سه مایلی آمریکایی‌ها در سوریه قرار دارد، گفت: حقیقتاً تروریست‌ها و آمریکا یکی هستند و در یک جبهه قرار دارند.

فرمانده کل ارتش در پایان در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه وزیر دفاع آمریکا گفته بود ایران باید پیش از حمله موشکی به تروریست ها با ما هماهنگ می‌کرد، گفت: ما برای دفاع از آرمان‌های کشور و حفظ امنیت مردم و سرکوب دشمنان احتیاج به اجازه هیچ کس نداریم و بر اساس فرمان فرمانده معظم کل قوا عمل می‌کنیم و لاغیر.

 

موشک‌های سپاه با دقت بالا مواضع تروریست‌ها را منهدم کرد

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص پاسخ موشکی سپاه به تروریست‌های حادثه اهواز، گفت: همانطور که خواست مردم عزیز ایران هم در این بود و رهبری معظم انقلاب و همچنین تک تک فرماندهان نیروهای مسلح بر این موضوع تأکید کردند، بلافاصله شورای عالی امنیت ملی درخصوص حمله به مواضع تروریست‌ها تصمیم‌گیری کرد و برادران عزیز ما در سپاه پاسداران این مصوبه را با دقت، قدرت و به موقع اجرا کردند.

وی افزود: همان طور که از ابتدا گفته شده بود کسانی که علیه امنیت کشور عزیزمان اقدام می‌کنند باید منتظر پاسخی سخت و کوبنده باشند و تروریست‌ها همواره باید منتظر انتقام‌های سخت و غافلگیرکننده ایران باشند.

وزیر دفاع تصریح کرد: با اقدام اخیر برادران ما در سپاه مرحله ای از پاسخ به تروریست‌ها داده شد و یقینا آمران و طراحان حمله تروریستی در اهواز باید منتظر اقدامات بعدی ما باشند.

امیرحاتمی در پایان تصریح کرد: کسی نباید به خود اجازه بدهد که علیه امنیت مردم ایران اقدامی کند و حتما باید بداند که با هر اقدامی پاسخ درخوری را از سوی ایران دریافت خواهد کرد. شکرخدا امروز موشک هایی که در صنایع دفاعی کشور ساخته می شود به خوبی توسط نیروهای مسلح به کارگیری شده و تمام نتایجی که ما در آزمایش های میدانی گرفته بودیم، در یک عملیات واقعی نتایج آن به منصه ظهور رسید و همان طور که انتظار داشتیم موشک ها با دقت به اهداف خود اصابت کردند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.