سردار پاسدار محمد حسین سپهر روز دوشنبه درباره سرنوشت موجودی انبارهای احتکار که توسط بسیج کشف شده اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیقی از حجم کالاهای کشف شده از انبارهای احتکار ندارم که البته این آمارها به زودی اعلام می شود.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه میان سازمان تعزیرات و بسیج مقرر شد، بسیج نسبت به شناسایی و کشف انبارهای احتکار به این سازمان کمک کند و قرار شد بازداشت و مجازات محتکران برعهده نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باشد.

سردار سپهر با اعلام این خبر که این کالاهای کشف شده در اختیار اصناف مختلف در کشور قرار داده شده تا نسبت به توزیع و فروش آنها اقدام کنند تصریح کرد: پیش بینی می شود توزیع این کالاها در بازار موجب آرامش در بازار و سیستم عرضه شود و امیدواریم با آمارهایی که به زودی از طریق رسانه ها منتشر می شود مردم به نقش بسیج در شناسایی و کشف این انبارها پی ببرند.

جانشین سازمان بسیج افزود: بیشترین اقلام کشف شده مربوط به مواد خوراکی و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بوده و لوازم خانگی در درجه دوم قرار داشت. مواد اولیه صنایع، مصالح ساختمانی از دیگر کالاهای کشف شده هستند.

وی گفت: بیشتر این کالاها مواردی بودند که با ارز دولتی وارد کشور شده اما به چرخه توزیع وارد نشده اند این درحالی است که وارد کنندگان موظف بودند این کالاها را به قیمت مصوب دراختیار صنایع کشور قرار بدهند اما این کار را نکردند.

سردار سپهر تصریح کرد: موجودی هیچ انباری در دست بسیج نیست و همه انبارهای کشف شده در اختیار اصناف یا مراجع قضایی قرار گرفته تا پس از تعیین تکلیف در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.