به گزارش روسیا الیوم، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات روز گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ادعاهای واهی علیه ایران مطرح کرده است.

این وزیر اماراتی مدعی شده است:«به‌رغم این‌که سازمان ملل به ایران فرصتی برای اصلاح رفتارش داده است ولی ایران هرگز رفتار خصمانه خود را در منطقه متوقف نکرده و از تمایل خود برای داشتن سلاح‌های کشتار جمعی دست برنداشته است».

وی در این سخنرانی خود از «کشورهای سرکش» سخن گفته است که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند. او بدون اشاره به دخالت این کشور در یمن و کشتار غیرنظامیان این کشور گفت که مبارزه با تروریسم از طریق یک کشور و یا کشورهای خاص امکان‌پذیر نیست بلکه آن، مشکل جهانی مشترک است که نیاز به تلاش‌های یکپارچه دارد.

آل نهیان با اشاره به این‌که نمی‌توان به کشورهای دیگر برای حل مشکلات منطقه عربی تکیه کرد، مدعی شد که عربستان سعودی با موشک‌های ایرانی مواجه است که حوثی‌ها (انصارالله) از یمن آنها را شلیک می‌کنند.

وزیر خارجه امارات همچنین قطر را به حمایت رسانه‌ای از تروریست‌ها متهم کرد و افزود که تصمیم به تحریم این کشور، از سوی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین، به‌دلیل حمایت دوحه از تروریست‌ها بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.