ده‌ها امدادگر در مناطق زلزله‌زده، مستقر شده‌اند اما تخریب جاده‌ها و محدودیت ارتباطات روند امدادرسانی را با موانع جدی روبه‌روساخته است.

موجی به طول سه متر که در نتیجه زلزله ۷.۵ ریشتری روز گذشته ایجاد شده بود شهرهای پالو، دانگالا و چندین شهرک اطراف را ویران کرد، ساختمان‌ها و همچنین یک پل مهم را تخریب کرد و قربانیان را  در مسیری که جاری شده بود به کام مرگ کشاند.

ستاد بحران اندونزی، آمار کشته‌شدگان را دستکم ۳۸۴ نفر اعلام کرده است. این رقم تنها مربوط به شهر پالو است که علاوه بر این تعداد تلفات در آن صدها تن مجروح شده و هزاران واحد مسکونی نابود و یا دچار خسارت شدید شده‌اند. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود شمار کشته‌شدگان افزایش یابد. اما از خسارات وارده به شهر دانگالا، اطلاعاتی در دست نیست و این بی‌اطلاعی، سبب نگرانی امدادگران شده است.

صلیب سرخ اندونزی، انبارهای خود را از کلیه تجهیزات کمک‌های اضطراری تخلیه و آماده ارسال کرده، امدادگران و داوطلبان را بسیج کرده و آمبولانس‌ها و وسایل نقیه سنگین را برای اعزام به مناطق آسیب‌دیده آماده کرده اما بسته شدن فرودگاه نزدیک شهر پولا و مسدود شدن جاده‌ها حکایت از آن دارد که برای انجام این اقدامات دستکم ۱۰ ساعت زمان لازم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.