انوشیروانی محسنی بندپی در حاشیه برگزاری همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران صندوق بازنشستگی کشوری که عصر امروز در ساختمان تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد در پاسخ به این پرسش که بسته حمایت و غذایی وزارت رفاه چه زمانی در اختیار افراد نیازمند قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: در این خصوص در حال بررسی هستیم و به زودی موضوع نهایی خواهد شد و اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره میزان ریالی سبدهای غذایی مدنظر دولت برای نیازمندان بیان کرد: در این زمینه نیز هنوز به جمع بندی نرسیدیم به طوری که در بحث توزیع سبدهای غذایی اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و نیازمندان شناسایی شده هستند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا توزیع کوپن الکترونیک در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد یا خیر، گفت: این پیشنهادی بود که ارائه شده بود که البته رد شده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه در بودجه ۹۶ دولت در سال گذشته حمایتهای خوبی از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفت، گفت: در آن مقطع جهش قابل توجهی را در مستمری این افراد شاهد بودیم که در ادامه نیز در بودجه ۹۷ مستمری مددجویان دستگاه‌های حمایتی افزایش خوبی را پیدا کرد ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از افرادی که پشت نوبت قرار داشتند به چرخه حمایتی بهزیستی و کمیته امداد وارد شدند.

وی همچنین به برنامه ریزی دولت در ادامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای رفاه حال بیشتر هموطنان در شرایط اقتصادی فعلی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم دولت نیز برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است و در همین زمینه کالاهای اساسی را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد خواهد کرد که از جمله این موارد می‌توان به دارو و تجهیزات توانبخشی اشاره کرد که سلامت مردم را تضمین می‌کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت نیز پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه کرده و مورد موافقت قرار گرفته است. دولت در راستای حفظ آرامش اقشار مختلف جامعه برنامه هایی را در بخشهای مختلف پیش بینی کرده و به مرور این برنامه‌ها اجرا خواهد شد که البته در این زمینه نیازمند مساعدت و همکاری آحاد جامعه در شرایط فعلی هستیم و دولت تلاش می‌کند کمترین فشار در این شرایط به مردم وارد شود.

وی همچنین در خصوص فعالیت بنگاه‌های اقتصادی زیان آور، گفت: یکی از مهمترین راهبردهای وزارت رفاه، اصلاح نظام بنگاه‌داری و بهره برداری از بنگاه‌ها است که در این زمینه نیز برنامه‌هایی پیش بینی شده است.

سرپرست  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه زمانی معرفی می‌شود، گفت: در این زمینه قطعا رئیس جمهور تصمیم گیری می‌کند و بنده از ۲۰ مردادماه ۹۷ به عنوان سرپرست تا به امروز معرفی شده‌ام.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.