علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی امنیتی عقبه حادثه تروریستی اهواز حاکی از وجود شواهد قوی از تامین مالی تروریست‌ها و گروه‌های معاند توسط برخی کشورهای عربی منطقه است که در این راستا برخی کشورهای منطقه هم در سناریوی معاندین برای اقدامات تروریستی در ایران نقش داشته است.

وی ادامه داد: جلساتی در برخی کشورهای اروپایی برای هماهنگی اقدامات ضد امنیتی در ایران برگزار شده، کشورهایی که خصومت‌شان با ایران در منطقه آشکار است تلاش کردند همگرایی بین گروه‌های کوچک معاند ایران ایجاد کنند. آنها با دلارهای نفتی‌شان این گروه‌ها را تامین مالی کردند تا اقداماتی را علیه ایران انجام دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شواهد قوی درباره تامین مالی تروریسم توسط برخی کشورهای عربی در دسترس نبود، اما اکنون شواهد قوی به دست‌آمده که مشخصا برخی کشورهای منطقه در حمله تروریستی اهواز و طراحی‌هایی جهت انجام سناریوهایی برای برهم زدن امنیت جنوب کشور نقش داشتند.

رحیمی توضیح داد: برخی کشورهای عربی منطقه علاوه بر حمایت مالی، سناریوسازی و هماهنگی و برگزاری جلسات در برخی کشورهای اروپایی داشتند تا در نهایت ضمن خرابکاری اقدامات ضد امنیتی در ایران انجام شود. البته که هنوز بررسی‌های امنیتی ادامه دارد.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید با تاکید بر این‌که حادثه تروریستی اهواز نقطه عطفی برای انسجام ملی و همگرایی اقوام بود، گفت: اکنون بالاترین نفرت علیه دشمنان و بیشترین همگرایی جهت مقابله با تروریست‌ها و دفاع از امنیت کشور وجود دارد. مردم خوزستان بالاترین سطح هوشیاری را علیه برهم زنندگان امنیت دارند. مسئولان باید قدرشناس این مردم باصفا و وفادار باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.