وزیر خارجه آمریکا با حضور در نشست گروه لابی‌گر «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» سخنانی را علیه کشورمان به زبان آورد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «مقامات ایرانی از سازمان ملل برای ابراز دیدگاه‌هایی که نشان دهد میانه‌رو هستند استفاده می‌کنند، در حالیکه دنیا آنها را می شناسد. آنها سعی دارند به دنیا بگویند جمهوری اسلامی ایران آنطور که می گویند بد نیست. در حالیکه کارنامه ایران در چهار دهه اخیر سرشار از نقض‌های مختلف است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان ضدایرانی خود گفت: «نظام تهران، خارج از قوانین عمل میکند و کارزار آن در سازمان ملل برای ارائه خود به صورت یک نظام معتدل، موفقیت آمیز نبوده است.»

وی در ادامه ادعا کرد: «ایران به امور داخلی کشورهای همسایه‌اش احترام نمی‌گذارد و بر این اساس ناقض اصول سازمان ملل است.»

پامپئو در ادامه مدعی شد که «ترکیه تلاش ایران برای قتل اسرائیلی‌ها در خاک این کشور را ناکام گذاشت.»

ساعتی پیش بود که برایان هوک، مسئول «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا در همین نشست در اظهاراتی مدعی شد که ۱۲ خواسته ایالات متحده از ایران محل اجماع اعضای شورای امنیت است و اکثر آن‌ها در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل آمده است، اما ایران تا زمانی که تحت فشار یا تحریم قرار نگرفته و منزوی نشده باشد، به شیوه مناسبی رفتار نخواهد کرد.

برایان هوک که سمت «فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران» را نیز یدک می‌کشد، در ادامه مدعی شد که توافق هسته‌ای ما را نسبت به آنچه که ایران در منطقه انجام داده است، نابینا کرده است.

هوک در ادامه ادعا کرد: «ایران نزاع‌ها در منطقه را طولانی‌تر کرده است. از جمله درگیری در یمن، نتیجه [دست داشتن] ایران است.»‌

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران افزود: «لبنان بازیچه ایران است ... نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم که یمن را لبنانیزه کند، عراق را لبنانیزه کند، سوریه را لبنانیزه کند.»

برایان هوک در ادامه مدعی شد: «کاهش تحریم‌ها به آرمان ایران کمک کرد و درگیری‌های یمن را بدتر کرد. ایران به دنبال نزاع و بدتر کردن آن‌ها است.»‌

وی افزود: «فرهنگ عدم اقدام، باعث بزرگتر شدن دست‌اندازی‌های ایران در منطقه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.