وینفرد شفر، سرمربی استقلال در حاشیه تمرین امروز تیمش گفت: من خوشحالم که می‌توانیم دربی را برگزار کنیم. در تمرینات روی این بازی کار می‌کنیم. امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم در دربی پیروز شویم اما مشخص است که کار آسانی نداریم. هدف ما این است که بازی را ببریم.

او درباره آمادگی استقلال برای بازی دربی گفت: تیمم را برای دربی آماده می‌کنم. امروز و فردا هم تمرین داریم و باید ببینیم شرایط برای دربی چه می‌شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا به او در آستانه دربی اولتیماتومی داده شده است، توضیح داد: من مربی‌ای هستم که هیچوقت نمی‌ترسم. من هیچوقت نگرانی راجع به بازی با السد نداشتم و به همان شکل نگرانی راجع به دربی ندارم. من می‌دانم که هواداران زیادی به حمایت ما می‌آیند و به همین خاطر باید بجنگیم و عملکرد خوبی داشته باشیم. باید با ۱۰۰ درصد وجود تلاش کنیم.

شفر درباره پست بازی وریا غفوری و افت این بازیکن اظهار کرد: در بازی ذوب‌آهن دو گل به ثمر رساند و به تیم‌ملی هم دعوت شد. در اردوی آخر که برگشت، مریض شده بود اما در حال حاضر شرایط خوبی دارد و برای دربی آماده است.

او درباره حضور فرشید باقری در تمرین استقلال با لباس شخصی، گفت: باقری مریض شده است و باید ببنیم شرایط او برای حضور در دربی به چه شکل می‌شود.

وینفرد شفر درباره کری‌خوانی بازیکنان و مربی پرسپولیس گفت: فکر می‌کنید بازیکن یا مربی حریف باید چه بگوید؟ آن‌ها نمی‌توانند بگویند که بازی را نمی‌بریم. ما هم همین صحبت‌ها را می‌کنیم که باید ببریم ولی بازی آسانی نیست. دو بازی قبلی ما یک بر صفر شده است و هر دو بازی دربی‌های خوبی بود.

او در واکنش به اینکه پرسپولیس در رده دوم قرار دارد اما استقلال در رده یازدهم قرار گرفته است گفت: خوب است، به آن‌ها تبریک می‌گویم.

سرمربی استقلال درباره فراز و نشیب این تیم در لیگ هجدهم توضیح داد: ما بازیکنان جدیدی جذب کردیم که باید خودشان را در پست‌های جدید پیدا کنند. منچستر سیتی وقتی مربی جدید به تیمشان آمد، دو فصل سوم و چهارم شدند اما نیاز به زمان داشتند. دورتموند هم همینطور و ما هم نیاز به زمان داریم. وقتی ۶، ۷ بازیکن جدید داریم نمی‌توانیم در دو سه هفته تیمی درجه یک درست کنم. با این حال ما روی این موضوع کار می‌کنیم. من دو سال قرارداد دارم و می‌خواهم بازیکنان جوان را قدم به قدم وارد تیم کنم تا تیمی خوب بسازم. تمام تلاش ما همین مسئله است. ما نمی‌توانیم با ۶ بازیکن جوان بازی کنیم. باید ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه داشته باشیم. همه می‌خواهند که بازی به بازی بهتر شوند.

شفر در ادامه درباره ضربه‌ای که استقلال به خاطر جدا شدن بازیکنان تاثیرگذار این تیم خورد و زمانی که نیاز دارد تا استقلال دوباره به شرایط ایده‌آل برگردد، اظهار کرد: این اولین بار نیست که یک تیم جدید می‌سازم. دو راه داریم. می‌توانیم تمام بازیکنان جوان را در تمام بازی‌ها به زمین بفرستیم و شاید پس از ۵، ۶ بازی در مسیر افت قرار بگیرم. باید زمان بدهیم. شما دیدید که الله‌یار صیادمنش و سجاد آقایی مقابل السد بازی کردند. در کارلسروهه بازیکنی مانند اولیور کان را معرفی کردم که بازیکن تیم‌ملی شد. الان به تیام نگاه کنید؛ او در عجمان بازی می‌کند و تیمش در مسیر افت است. او خیلی بد بازی می‌کند. شاید این اطلاعاتی باشد که شما نشنیده باشید. زمانی که شما استعدادهایی مانند آذری، صیادمنش و آقایی دارید باید کم کم به آن‌ها بازی دهیم.

او افزود: من باید تیم خودم را آماده کنم، نه اینکه به ضرر تیمم عمل کنم. من می‌دانم چه کاری باید انجام دهم که بهترین کار برای استقلال و هواداران باشد. بعدها می‌توانند بگویند که این همان تیمی است که راجع به آن صحبت می‌کردیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: صیادمنش و آقایی سه هفته در اختیار ما نبودند اما دوباره برگشتند و می‌خواهیم آن‌ها را برای تیم اصلی آماده کنیم. بعدها خودتان می‌گویید که شفر چه تیمی ساخته است. هواداران استقلال می‌دانند که باید صبر کنند و ما در حال ساختن تیم جدیدی هستیم. بازیکنان باید به غالب کار تیمی بیایند و ما روی این موضوع کار می‌کنیم. این صحبت درست نیست که هواداران استقلال صبور نیستند. آن‌ها بهترین هواداران آسیا هستند. ما حدود ۲۰ میلیون هوادار در ایران داریم که شاید پنج نفر بگویند که ما صبر نمی‌کنیم.

شفر درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه دربی گفت: اگر می‌دانستم می‌توانستم به جای دیگر بروم و پول خوبی در بیاورم. امیدوارم تمام تلاشمان را بکنیم و نتیجه خوبی بگیریم.

او درباره ترکیب نهایی استقلال در دربی توضیح داد: تقریبا ترکیب را می‌دانم اما روی یکی، نفر باید امروز و فردا فکر کنم.

سرمربی استقلال درباره شایعاتی مبنی بر مبتلا بودنش به آلزایمر اظهار کرد: شما در رابطه با احترام گذاشتن چیزی شنیدید؟ لطفا تمامش کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.