شبکه تلویزیونی راشا تودی روز سه شنبه نوشت: در جریان مراسم اهدای جوایز بهترین های سال ۲۰۱۸ فیفا که به میزبانی انگلیس برگزار شد، «لوکا مودریچ» هافبک کروات رئال مادرید پس از ۱۰ سال به انحصار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی برای کسب این افتخار پایان داد.

پس از اعلام برندگان نهایی، فیفا از آرای بازیکنان و چهره های برجسته فوتبال که در این رای گیری شرکت کرده بودند، پرده برداشت که از جمله این افراد می توان به مسی و رونالدو به عنوان کاپیتان تیم های ملی کشورشان اشاره کرد.

این در حالی است که گزینه نخست مسی «لوکا مودریچ»، گزینه دوم «او کیلین امباپه» و رای سوم او به «کریستیانو رونالدو» اختصاص داده شده بود.

در سوی مقابل، رونالدو گزینه نخست خود را به «رافائل واران» هم تیمی سابقش در رئال، گزینه دوم «لوکا مودریچ» را به عنوان گزینه دوم و آخرین انتخاب خود را هم به «آنتوآن گریژمان» اختصاص داد.

براساس مقررات، گزینه نخست هر رای دهنده ۵ امتیاز و گزینه دوم و سوم به ترتیب ۳ و ۱ امتیاز کسب می کنند.

مرد سال ۲۰۱۸ نیز از واران، رونالدو و گریژمان به عنوان سه گزینه اول تا سوم خود نام برده بود.

در رای گیری نهایی فیفا، آراء بازیکنان، سرمربیان تیم های ملی عضو فدراسیون بین المللی فوتبال، نمایندگان رسانه ای هر یک از اعضا و همچنین آراء هواداران با یکدیگر ادغام شده و نتیجه نهایی اعلام می شود.

گفتنی است در مراسم شب گذشته رونالدو و مسی با اطلاع رسانی قبلی و ارائه دلایلی شخصی، از سفر به لندن و حضور در مراسم بهترین های فیفا امتناع کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.