حجت نظری درباره آخرین وضعیت خانه پدری فروغ فرخزاد که اخبار مربوط به تخریب آن حواشی زیادی را ایجاد کرده بود، گفت: پس از اطلاع از احتمال تخریب این خانه شخصا از شهردار منطقه ۱۱ و اداره کل میراث فرهنگی تهران موضوع را پیگیری کردم.

وی با اشاره به بازدیدی که به همراه خبرنگاران از این خانه داشت، گفت: باتوجه به درخواست اهالی رسانه به همراه این عزیزان از خانه پدری این شاعر کشورمان نیزبازدید کردیم و برخلاف آنچه که گفته شده بود این خانه همچنان یکسری شاخص های تاریخی و هویت خود را حفظ کرده بود که در همین راستا برای ثبت ملی این خانه وارد عمل شدیم.

نظری با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، خانه پدری فروغ فرخزاد ثبت ملی شد، اظهارکرد: این خانه با شماره ۳۲۱۰۸ در فهرست آثارملی کشور به ثبت رسید و لوح ثبتی این خانه نیز پس از تاییدیه های نهایی، در روزهای آینده از طریق مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به استان تهران ابلاغ و نصب خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره وضعیت این خانه پس از ثبت ملی نیز گفت: با توجه به برخی الحاقات که طی سال های گذشته توسط مالک به خانه پدری فروغ افزوده شده یا تغییراتی که در نقشه ایجاد شده، تغییرات با نظر کارشناسان برداشته خواهد شد و خانه فروغ به همان حال و احوال روزهایی که فروغ زندگی می کرد باز خواهد گشت.

نظری با تاکید بر اینکه سعی ما حفظ حافظه تاریخی شهر است، ادامه داد: امیدوارم این محل  به زودی به خانه موزه فروغ فرخزاد تبدیل شود و مدیریت شهری نیز آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

وی در پایان از همراهی و حساسیت خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در ماجرای ثبت خانه فروغ فرخزاد تقدیر کرد و گفت: خوشحالم که در دوره پنجم شورای شهر تهران شهروندان و خبرنگاران نیز همراه با اعضای شورای شهر بر شهر و سرمایه های شهر نظارت دارند و در ادامه مسیر نیز از شهروندان می خواهم که از طریق فضای مجازی مسائل و مشکلات شهر را به ما منتقل کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.