در این مراسم محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه، سردار نادر ادیب، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ، حمیدرضا زندی مدیرکل فضای مجازی معاونت امور استان‌ها و مسلم معین مسئول فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند.

در ابتدا معین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید الشهدا (ع) در سخنانی گفت: امروز اهمیت و جایگاه فضای مجازی و تاثیر آن در ارتباطات و روابط اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. قدرت تاثیرگذاری این فضای جدید تا حدی است که دشمنان فضای مقابله با جمهوری اسلامی و ملت ایران به فضای مجازی کشانده اند. در چنین شرایطی ضرورت مقابله و دفاع نرم از جبهه انقلاب اسلامی اهمیتی دو چندان یافته است.  

وی افزود: سازمان فضای مجازی بسیج در در چنین شرایطی با هوشمندی و بهره گیری از ظرفیت های موجود به دنبال ایفای نقش موثر است. یکی از اولویت های مهم این سازمان ایجاد ظرفیت های تخصصی در تمامی ابعاد و لایه های فضای مجازی بوده است که بر همین مبنا مدل مبنایی از فضای مجازی بصورت داخلی طراحی شده که ۱۳ لایه تخصصی را شامل می شود و در هر کدام از لایه ها با رویکرد آینده پژوهانه طراحی شده و با شناخت رویکردهای مخلتف در حال نیازسنجی و  هدف گذاری است.

وی ادامه داد: برخی از این لایه ها شامل حوزه هایی مانند رسانه، شبکه های اجتماعی، بازی و انیمیشن،موضوعات Hi-Tech یا فناوری های نوآورانه و همچنین موضوعات زیرساختی و خدمات محور است که بر اساس توان داخلی سازمان بسیج در سطح کشور و همچنین شناسایی نخبگان و حمایت آن ها در راستای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین شده تولیدات رشد داده می شود.

وی اظهارداشت: تولیداتی که تا کنون توسط سازمان بسیج در حوزه های تخصصی انجام داده شده برخی با نام سازمان و برخی بدون اینکه نامی از سازمان در آن آورده شود به لطفا خدا مورد توجه قرار گرفته و موفق به اخذ جوایز جشنواره های مختلف داخل کشوری مانند جشنواره بازی ها و همچنین رسانه های نوین نیز شده اند.

معین با بیان اینکه اپلیکیشن یادمان عشق که امروز رونمایی می‌شود، در واقع یک اقدام با نگاه آینده پژوهانه است که در آن از تکتولوژی محتوای ۳۶۰ درجه استفاده شده و مخاطب با استفاده از عینک های سه بعدی می تواند از این محتوای شبیه سازی شده استفاده کند، گفت: همچنین پروژه های تحقیقاتی دیگری در مجموعه فضای مجازی بسیج در حوزه فناوری های نوآورانه در حال تکمیل هستند که بعنوان یک دستاورد در حوزه  اقتصاد مقاومتی بزودی از آن ها رونمایی می گردد.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که تغییر رویکرد سازمان ها به داخل کشور و تکیه به توان تولیدی داخل است که حتی اگر نقص هایی باشد با حمایت رفع می شوند و جوانان متخصص داخلی کشور همواره این موضوع را اثبات کرده‌اند.

مجموعه یادمان عشق و بازی ویدئویی تکاور (ویژه تفن همراه) یک بازی مهیج و جذاب جدال با تروریست های تکفیری در سوریه و عراق است که امروز همزمان با  چهارمین روز از سی و هشتمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور محسن رضایی و خانواده و صدرزاده  رونمایی شد.

محسن رضایی عضو تشخیص مصلحت نظام در این مراسم در سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا و حادثه تروریستی اهواز، گفت: من امروز از اهواز می‌آیم، وقتی وارد بیمارستان اهواز شدم از همه اقوام خوزستانی‌ام مجروح و شهید می‌دیدم. تروریسم کور که گفته می‌شود همین است اما هدفشان چیز دیگری است. این‌ها ماسکی روی اهدافشان می‌زنند که نیت باطنی‌شان مشخص نشود، اما قصه طولانی‌تر از این حرف‌ها است.

عضو تشخیص مصلحت نظام که به عیادت مادر طاها شهید ۴ ساله اهوازی رفته بود، ادامه داد: من در آنجا به عیادت مادری رفتم که دقیقاً دو ساعت قبل پسر ۴ ساله‌اش شهید شده بود و به شدت منقلب بود، او گفت، شب گذشته به همراه پسرم به عزاداری امام حسین (ع) رفته بودیم و او می‌گفت مامان من می‌خواهم لبیک یا حسین(ع) را تکرار کنم. من هم به او گفتم امام حسین(ع) در این راه علی اصغر(ع) خود را داد و تو هم پسرت را دادی. همه این‌ها نشان از این دارد که این مادر جزای خود را از اباعبدالله (ع)گرفته است.

رضایی در ادامه افزود: حوادث مشابه این تروری که در اهواز صورت گرفت، نشان می‌دهد که دشمنان خلاف شعار حقوق بشر هدفشان در این ۴۰ سال مقابله با دستاوردهای ملت ایران در نهضت جدید خود است، این‌ها در هر مرحله با یک ابزار وارد صحنه می‌شوند،‌ دهه اول انقلاب اسلامی به تهدیدات سخت روی آوردند و در کردستان با پوشیدن لباس‌های محلی خودمختاری به راه انداختند. در سال ۵۹ ـ ۵۸ نیز درگیری‌ها از این قبیل بود و سال ۶۰ منافقین شروع به فعالیت کردند که روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر از ما و آنها شهید و تعدادی دیگر نیز مجروح می‌شدند. حدود ۳الی ۴ ماه کوچه‌های تهران مملو از درگیری بود و این درگیری‌ها به مشهد، اصفهان و تبریز هم رسیده بود. در همین دوران در شهریور ۵۹ صدام حسین با چند تانک نفربر و هواپیما از ایران عبور کرده و وارد خاک ما شد. بعد از آغاز جنگ دشمنان تا مدتی خاموش بودند.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ۵ سال است که حادثه‌آفرینی‌های جدیدی در زمینه اقتصاد و رسانه آغاز شده و تحلیل‌شان این است که ما باید به جایی برویم که مردم ایران ناراضی هستند و آنجا هم اقتصاد ایران است. آنها می‌گویند ایران ابزار مقابله با ما را ندارد. تکنولوژی به کمک‌شان آمده، تبلیغات گسترده‌ای کرده‌اند و به چین و هند گفتند تا آخر امسال کار ایران تمام است و با ایران قرارداد نفتی نبندید. ما در چنین شرایطی با مصافی ناجوانمردانه روبه‌رو هستیم.

رضایی در ادامه با اشاره به سرمنشأ اصلی این جریانات گفت: آمریکا و اسرائیل سرمنشأ اصلی این جریان‌ها هستند، اما ابوظبی و عربستان و برخی کشورها نیز به میدان آمدند تا از هجمه جدید با پول و امکاناتشان نقش‌آفرینی کنند. البته ما هر دوی این کشورها را در کنار منافقین دیدیم. آنها بعد از مدتی دوستی می‌خواهند از پشت به ما خنجر بزنند. خلاف فرمایش امام خمینی (ره) مسئولین کشور ارتباط با عربستان و آمریکا را از سر گرفتند.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: این‌ها می‌خواهند از طریق فضای مجازی و اقتصاد به ما ضربه بزنند بنابر این جنگ ناجوانمردانه جدی  بعد از عبور از دورانی تنش‌زا وجود دارد و در این شرایط دولت و مجلس باید از تجارب خود استفاده کنند.

وی با تشویق مردم به عرصه مبارزه علیه دشمنان بیان داشت: مردم، خبرنگارها، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و ... باید به میدان بیایند و نهادهای دولتی بدون حضور مردم نمی‌توانند کاری از پیش بردارند و بدون آنها بسیجی که باید صورت بگیرد، صورت نمی‌گیرد. ما نمی‌توانیم جنگ را بدون مردم پیش ببریم، بعد از سال اول جنگ که در ۴ عملیات شکست خوردیم، در سال دوم با حضور مردم توانستیم پیروز شویم و افرادی چون شهید باکری، خرازی، متوسلیان و ... قهرمان‌هایی ناشناخته و از جنس مردم بودند که جنگ را تغییر دادند.

رضایی ادامه داد:‌ امروز هم باید همین کار را انجام دهیم، اگر مردم به صحنه نیایند و دولت بخواهد با نهاد دولتی پیش رود، روز به روز وضعیت‌مان بدتر خواهد شد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با درخواست از بسیجیان اظهار داشت: ضمن تشکر از دوستان بسیجی از آنها می‌خواهم تا کار خود را به صورت مردمی ادامه دهند و با ارائه فراخوانی از نیروهای جوان در ادامه مسیر خود استفاده کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: امروز مهمترین استراتژی ما علیه چالش‌های فعلی مردمی کردن رسانه‌ها و اقتصاد است، قهرمان‌های گمنامی بین مردم ما وجود دارند که اگر نیاز باشد از بیل‌گیتس هم جلو می‌زنند، حتی خبرنگاران گمنام، نویسنده‌ها، سردبیرها و ... آدم‌های توانمندی هستند که اگر به آنها توجه شوند می‌توانند جبهه قدرتمندی را به وجود آورند.

رضایی در ادامه افزود: باید سطح بازارهای منطقه‌ای را در نظر بگیریم و در غیر این صورت اقتصاد ما منفعل خواهد بود. اقتصاد ما باید روحیه پیدا کند. در بین این جوان‌ها قابلیت‌های بالایی وجود دارد که باید دیده شود. عربستان و اسرائیل و منافقین سه لشکر رسانه‌ای درست کردند و عده‌ای هم به آنها پول می‌دهند. کارشان این است که پشت کامپیوترهایشان نشسته و مرتب به ما حمله کنند در بین آنها هنرمندهایی هم وجود دارند که فارسی را به خوبی حرف می‌زنند و با فضای داخلی کشور ما آشنا هستند و علیه ما کار می‌کنند در چین شرایطی چرا ما نتوانیم در این فضا حضور داشته باشیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام در پایان صحبت‌هایش گفت: جا دارد از همین جا به مناسبت هفته دفاع مقدس به تمامی خبرنگاران تبریک می‌گویم و اقدام بسیج را برای برگزاری این مراسم به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم تحرکی در فضای مجازی توسط بسیج به وجود بیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.