محمد فیضی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز به طور شفاف اعلام می‌کنم که وضعیت اقتصادی مردم وارد مرحله بحرانی شده است و نوسانات و افزایش فزاینده قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازار ارز فعالان اقتصادی را به ستوه آورده است.

وی افزود: ساعت به ساعت قیمت‌ها در حال تغییر است و قدرت خرید مردم به یک سوم تغییر یافته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حق‌الزحمه روزانه یک کارگر کفاف وعده غذایی برای خانواده‌اش را نمی‌دهد، تصریح کرد:‌ فعالان اقتصادی برای فردای خود چشم اندازی ندارند، تیم اقتصادی دولت چه می‌کند و چرا روزه سکوت گرفته است؟ آیا نمی‌گویند که مردم در این شرایط چه کنند؟ خودشان در کوتاه مدت و بلند مدت چه برنامه‌ای دارند؟ آیا منصفانه است که در این شرایط مردم را برادر و خواهر ناتنی خود حساب کنیم؟

نماینده اردبیل گفت که هیچ کس دلش به سیاست‌های دولت گرم نیست و این مساله باعث شده است که هر کس به فکر خرید خودش باشد و این طرز فکر اثر خود را در بازار ارز و سکه و طلا گذاشته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین بیان کرد:  آنقدر که دولت اظهار نظر سیاسی کرده و به ترامپ پاسخ داده به مردم جواب نداده است دولت باید هر روز در برنامه‌هایش شفاف با مردم صحبت کند.

وی افزود: در این وضعیت رئیس جمهور باید وزرای کار و اقتصاد را برای گرفتن رای اعتماد سریعا به مجلس معرفی کند.

فیضی در پایان سخنان خود در تذکری به وزیر نیرو خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.