مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهری تهران و نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دعوت جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در محل ساختمان این جمعیت با اعضای شورای مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

چمران ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و شهادت هم‌وطنانمان در حادثه تروریستی اهواز به قرائت و تفسیر آیه ۱۴۶ سوره عمران اشاره کرد که در این آیه شریفه به نهراسیدن، عقب نکشیدن و سستی نکردن در مقابل کافران و سازش نکردن با آن‌ها تأکید شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از انتخابات هجمه زیادی علیه جمنا شده است و شخصیت‌های مختلف، جمنا را عامل شکست در انتخابات گذشته اعلام کردند. از آن سو عده‌ای از ما گلایه دارند که چرا بعد از انتخابات، جمنا فعالیتی نمی‌کند و در فضای سیاسی کشور نقش‌آفرینی نمی‌کند؟

چمران در ادامه و پاسخ به انتقادات مطروحه عنوان کرد: خیلی از نقدها را می‌پذیریم اما واقعیت مطلب این است که جمنا بعد از انتخابات، جلسات مرتب داشته و مشغول کار است و این گونه نیست که فکر کنید کنار نشسته‌ایم تا انتخابات بعد؛ در حال برنامه‌ریزی و کار کردن هستیم البته مشکلات و نواقصی هم داریم.

عضو سابق شورای شهر تهران مطرح کرد: سازوکار و راهبرد جدیدی را تدوین کرده‌ایم و برای مراکز فرستاده‌ایم که در آن به جوان‌گرایی و حضور بانوان توجه جدی شده است که هم اکنون تنها چند استان باقی مانده است.

چمران در ادامه تشریح کرد: ۲۲ قشر مختلف جامعه را بازتعریف کرده‌ایم که در ادامه بدنه جمنا در استان‌ها را این اقشار تشکیل خواهند داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های انتخابات آتی مجلس گفت: کمیته‌های مختلفی برای بررسی نامزدها تشکیل شده است و در بعضی از استان‌ها تعداد زیادی را انتخاب کرده‌اند و در حال بررسی نامزدهای اصلح هستند.

عضو ارشد جمنا در ادامه در مورد تغییر ساختار این تشکل گفت: اجتماع و شکل‌گیری چنین مجموعه‌ای در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است اما قبول داریم ضعف‌هایی بوده که در ساختار جدید تلاش شده این مشکل حل شود و با مشکلات ایام انتخابات روبه‌رو نخواهیم شد.

چمران در پاسخ به سؤالی درباره ثبت جمنا در وزارت کشور گفت: ما جبهه هستیم و حزب نیستیم، جبهه نیاز به ثبت ندارد.

وی در باره نحوه عضوگیری جمنا تشریح کرد: در این زمینه سایت و سامانه پیامکی طراحی شده است که از طریق آن عضوگیری شکل می‌گیرد.

رئیس سابق شورای شهر تهران در پاسخ به این انتقاد که جمنا بعد از انتخابات وجهه خود را از دست داده و حتی شاید در بعضی از استان‌ها اعتبار ندارد و با این مکانیسم در انتخابات مجلس شکست خواهد خورد، گفت: واقعیت مطلب این هست که فعالیت‌های جنبشی بر فعالیت‌های تشکیلاتی غلبه دارد ولی اگر بخواهیم با ساز و کار ماندگار و پایسته کار کنیم ناگزیر از فعالیت جبهه ای هستیم.

چمران در ادامه تأکید کرد برای نتیجه گیری مناسب، یک نفر یا حتی یک گروه نمی‌تواند به توفیق چشمگیر برسد و بایستی کار جمعی و تشکیلاتی مناسب و البته برای خدا انجام داد.

در پایان این دیدار، مهدی چمران با بیان خاطراتی از شهید مصطفی چمران یاد و خاطره این شهید گرانقدر را زنده کرد.

گفتنی است جمعیت پیشرفت وعدالت از تشکل‌های اصولگرا است که دبیرکلی آن به عهده محسن پیرهادی، عضو سابق شورای شهر تهران است.

گفتمان «نواصولگرایی» که نخستین بار، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، توسط محمّدباقر قالیباف مطرح شد، توسط این جبهه سیاسی پیگیری می‌شود و مانیفست آن نیز تدوین شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.