حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت محلی در بدو ورود به نیویورک و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت : سفر امسال همچون سال های گذشته برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی و همچنین ملاقات با برخی سران و نشست های تدوین شده است با این تفاوت که آب و هوای امسال نسبت به سال های گذشته کمی متفاوت است و آمریکایی از تعهدات خود در سراسر دنیا از جمله برجام سر بازدند.

وی خاطر نشان کرد فرصت مناسبی است برای اینکه برخی از تخلفات و پشت کردن ها به تعهدات بین المللی بهتر تبیین شود.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به رئوس برنامه های کاری خود در نیویورک، گفت : هدف ما این است که سیاست های جمهوری اسلامی ایران نسبت به منطقه و جهان در مجامعی که پیش رو داریم، تشریح کنیم.

دکتر روحانی قرار است روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان مواضع و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین المللی بپردازد.

توجه جهانیان به پیامدهای خروج غیر قانونی آمریکا از برجام به عنوان توافق نامه ای بین المللی که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، یکی از موضوعاتی است که توسط دکتر روحانی بر آن تاکید خواهد شد و بار دیگر خطر نقض مکرر توافق نامه های بین المللی توسط دولت کنونی آمریکا و بازگشت این کشور به یک جانبه گرایی را برای جهانیان تشریح خواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین روز دوشنبه در اجلاس صلح، گرامیداشت نلسون ماندلا سخنرانی می کند.

دیدارهای دوجانبه، نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا، گفت و گو با رسانه های خارجی، دیدار با دبیرکل سازمان ملل و نشست خبری با رسانه های مقیم دیگر برنامه های دکتر روحانی در این سفر خواهد بود.

رئیس جمهوری را در این سفر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری و سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه همراهی می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.