در آخرین دیدار از هفته هفتم لیگ برتر، پرسپولیس و نساجی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. این دیدار علی‌رفم فرصت‌های متعدد پرسپولیس تا دقیقه ۹۰ گلی در بر نداشت اما پرسپولیس توانست گل پیروزی بخش را به ثمر برساند و با یک گل سپیدرود را دست خالی راهی رشت کند. 

آدام همتی، تعویض طلایی پرسپولیس در دقیقه ۹۰ برای تیمش گل زد. 

با این نتیجه، پرسپولیس ۱۵امتیازی شد و در یک قدمی پدیده ۱۶ امتیازی قرار گرفت و رده دوم جدول را از سپاهان پس گرفت. سپیدرود هم علی رغم تلاش بسیار زیاد، امتیازی از این بازی نگرفت و با دو امتیاز در قعر جدول رده بندی جای گرفته است.

نیمه نخست

پرسپولیس بازی را خیلی هجومی آغاز کرد و می‌توانس در دقیقه پنج بازی روی شوت محکم امید عالیشاه به گل برسد اما دروازه‌بان حریف در دو مرحله توپ را دفع کرد. بین دومین فرصت خطرناک پرسپولیس فاصله زیادی افتاد اما گادوین منشا می‌توانست در دقیقه ۲۰ پاس خوب علیپور را با پشت پا به گل تبدیل کند که ضربه او به اختلاف کم به تور کنار دروازه اصابت کرد. با وجود حملات نسبتا خطرناک پرسپولس، سپیدرود در نیمه نخست توان خلق موقعیت خطرناک روی دروازه پرسپولیس را داشتند. مهمترین فرصت این بازی در دقیقه ۳۰ خلق شد که در شلوغی محوطه جریمه سپیدرود، پرسپولیسی‌ها نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند.

سپیدرود برای جلوگیری از حملات پرتعداد پرسپولیس از دفاع چند لایه استفاده کردند و در عوض برای رسیدن به گل، محمد غلامی در نوک خط حمله تیمش حضور داشت اما نتوانست از هیچ کدام از توپ‌ها استفاده کند. در آخرین دقایقث نیمه نخست خلیل زاده می‌توانست با ضربه سر توپ را وارد دروازه سپیدرود کند که ضربه او دقیق نبود و بازی بدون گل تمام شد.

نیمه دوم

یاران برانکو برای استفاده از شرایط میزبانی و کسب سه امتیاز بازی، این نیمه را با حملات متعدد شروع کردند اما در زدن ضربات آخر به در بسته خط دفاعی سپیدرود برخورد کردند. با توجه به این موضوع شوت از راه دور در دستور کار پرسپولیس قرار گرفت که امید عالیشاه بعد از دریبل بازیکن حریف، شوتش را روانه دروازه سپیدرود کرد اما توپ از دروازه یاران کریمی اختلاف داشت و به بیرون رفت. اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین موقعیت این دیدار را گادوین منشا در دقیقه ۵۵ در چند قدمی دروازه خالی سپیدرود برای علیپور فراهم کرد اما ضربه بغل پای این بازیکن راه آسمان را در پیش گرفت نا در عین ناباوری دروازه سپیدرود بسته بماند.

با از دست رفتن مهم‌ترین فرصت بازی، حملات نصفه و نیمه پرسپولیس روی دروازه سپیدرود با عکس العمل‌های خوب کوروش ملکی همراه بود و مانع از توفیق یاران برانکو در دقایق ابتدایی این نیمه شد. در ادامه بازی سپیدرود توانست برای دقایقی از زیر فشار پرسپولیس خارج شود و حتی تا حوالی محوطه جریمه حریف نزدیک شود اما برای رسیدن به گل فاصله زیادی داشت. با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، بر تب و تاب حملات پرسپولیس هم افزوده شد. سانتر خوب گادوین منشا به داخل محوطه جریمه سپیدرود با ضربه سر سیامک نعمتی همراه بود اما ضربه او از فاصله چند متری به بیرون از دروازه رفت تا اه از نهاد سرخپوشان بلند شود.

فرصت طلایی دیگری در دقیقه ۷۸ برای پرسپولیس از دست رفت. در این صحنه پاس خوب علیپور جلوتر از منشا بود و از مقابل دروازه خالی سپیدرود عبور کرد.  در دقیقه ۸۴، برگشت سریع و شوت غافلگیرکننده علیپور با واکنش ناقص ملکی همراه بود اما مانع از گل شدن این توپ شد. ملکی به عنوان بهترین بازیکن تیمش در دقیقه ۸۷ نیز شوت محکم بازیکن پرسپولیس را با واکنشی مطمئنا کنترل کرد.

این پایان کار نبود و آدام همتی، بازیکن جوان پرسپولیس که به تازگی وارد زمین شده بود، روی توپ برگشتی از داخل محوطه هجده قدم دروازه کوروش ملکی را با شوت سرکش و محکم باز کرد و سه امتیاز را به خزانه تیمش واریز کرد. 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، شایان مصلح، محمد انصاری، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (حمیدرضا طاهرخانی، دقیقه ۴+۹۰)، امید عالیشاه (آدام همتی، دقیقه ۸۱)، گادوین منشا و علی علیپور.

ترکیب سپبدرود: کوروش ملکی (کارت زرد)، میثم تهی دست، میلاد شیخ سلیمانی، میلاد قربان زاده (کارت زرد)، امین جوادی مقدم، محمدرضا مهدوی (کارت زرد)، حسین ابراهیمی (کارت زرد) (امین منوچهری، دقیقه ۷۲)، علی عزت کرامت، یعقوب کریمی (حسین محلی، دقیقه ۴۵)، مهرداد بایرامی (کارت زرد) و محمد غلامی.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.