«محمد سانوسی بارکیندو» در دهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (جِی.ام.ام.سی) در الجزایر گفت: همکاری اوپک و غیر اوپک برای تقویت گفت‌وگو و ایجاد همکاری در سراسر این صنعت ادامه می یابد. این کار برای اطمینان از ثبات پایدار بازار جهانی نفت و فراهم سازی رشد اقتصادی پایدار و ماندگار در کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده تشدید می شود.

بارکیندو گفت: به عنوان بخشی از تلاش ما به عنوان یک نهاد تخصصی، ما همچنان به گسترش تبادل اطلاعات و گفت‌وگوی آزاد درباره تحولات و تجزیه و تحلیل بازار نفت ادامه می‌دهیم.

وی گفت: اوپک از همان ابتدا تلاش کرد نیازهای مشتریان را به شکلی قابل اعتماد و ایمن برآورده کند. ما همچنان با همه ذینفعان اصلی از جمله مصرف کنندگان، به بحث و گفت‌وگوی آزاد برای در نظر گرفتن مسائل و نگرانی‌های مشترک درباره ثبات در بازار خواهیم پرداخت و این بازخورد، به‌طور طبیعی شامل همه تصمیم‌گیری‌های اوپک و به تازگی کشورهای غیر عضو نیز می شود.

دبیرکل اوپک تصریح کرد: برای اوپک، شفافیت اطلاعات همیشه جزو مسائل مهم بوده و هست و به همه فعالیت‌های سازمان تعمیم داده می‌شود. 

بارکیندو ادامه داد: نرم افزار موبایلی چشم انداز نفت جهانی، بولتن آماری سالیانه و گزارش ماهانه بازار نفت در پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه اوپک قابل دسترس است و دسترسی به مقادیر زیادی از اطلاعات بازار نفت از سال ۱۹۶۰ تا امروز را به‌طور برخط (آنلاین) و رایگان برای همگان فراهم می‌کند.

در حاشیه نشست امروز، نسخه ۲۰۱۸ «چشم انداز جهانی نفت» به‌طور رسمی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز انگلیس پس از پایان نشست گزارش کرد: عربستان و روسیه هرگونه افزایش فوری تولید نفت را منتفی دانستند و در عمل، درخواست رییس جمهوری آمریکا برای افزایش تولید نفت را رد کردند.

رییس جمهوری آمریکا چندی پیش با متهم کردن اوپک به انحصارگرایی، کاهش قیمت نفت را خواستار شده بود.

دهمین جلسه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک امروز به ریاست عربستان و با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.