دومین مرحله از نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان که به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، شامگاه امروز یکشنبه با دیدار تیم های ملی ایران و آمریکا در بلغارستان پیگیری شد که طی آن ملی پوشان کشورمان تن به شکست ۳ بر صفر دادند. تیم ملی والیبال در حالی به مصاف آمریکا رفت که شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت و با این شکست پرونده شاگردان کولاکوویچ  با کسب ۴ پیروزی، ۴ شکست و ۱۲ امتیاز در مسابقات بسته شد. 

* نتایج ست شماری:

ست نخست: ۲۵ بر ۲۳ به سود آمریکا

ست دوم: ۲۶ بر ۲۴ به سود آمریکا

ست سوم: ۲۶ بر ۲۴ به سود آمریکا

سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، علی شفیعی و امیر حسین توخته برای ایران و  شوجی، پچ، لانگلوا، مک دانل، جندریک و آوریل برای آمریکا شروع کنندگان بازی بودند. جان اسپراو در این دیدار از تیم دوم خود استفاده کرد چرا که صعود آمریکا به مرحله بعد مسابقات پیش از شروع دیدار با ایران قطعی شده بود. 

تیم ملی والیبال در مرحله دوم رقابت‌ها در گروه G با تیم‌های آمریکا، کانادا و بلغارستان همگروه بود و  در آخرین بازی گروه G دو تیم بلغارستان و کانادا امشب به مصاف هم خواهند رفت.

در مرحله دوم مسابقات، ۱۶ تیم حاضر در ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم شده اند که پس از پایان رقابت های این مرحله نیز صدرنشین های هر گروه به همراه دو تیم برتر سایر گروهها موفق به صعود به مرحله سوم خواهند شد. در مرحله سوم نیز دو گروه سه تیمی تشکیل و تیم ها رقابت خواهند کرد که در پایان این مرحله نیز دو تیم حذف و ۴ تیم برای تعیین فینالیست ها با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت های والیبال قهرمانی جهان هر چهار سال یک بار برگزار می شود و تیم ملی ایران که در سالهای ۱۹۷۰، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حضور داشته است، موفق شد در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کند که بهترین مقام کسب شده در ادوار رقابت های قهرمانی جهان برای والیبال ایران بوده است.

جدول رده بندی گروه G مسابقات والیبال قهرمانی جهان در مرحله دوم نیز به این شرح است:

۱- آمریکا با ۸ پیروزی و ۲۲ امتیاز

۲- بلغارستان با ۴ پیروزی و ۱۲ امتیاز

۳- ایران با ۴ پیروزی و ۱۲ امتیاز

۴- کانادا با ۴ پیروزی و ۱۱ امتیاز

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.