سیده حمید زرآبادی اظهار کرد: با توجه به غیرفعال شدن اپلیکیشن تلگرام که منجر به تعطیلی برخی از کسب و کارهای مجازی، کاهش کیفیت سرویس‌های اینترنتی و نارضایتی‌های اجتماعی شده، از وزیر ارتباطات خواستم به این سوالات پاسخ دهد:

۱- تجهیزات مربوط به فیلترینگ و شنود شبکه‌های موجود در کشور از محل چه بودجه‌ای و توسط چه سازمانی خریداری و در کجا و توسط چه کسانی نصب، نگهداری و بهره‌برداری می‌شود.

۲- با توجه به فعالیت سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی که متصل به شبکه تلگرام بوده و امکان کنترل و رویت اطلاعات کاربران خود را فراهم می‌سازد، به صورت شفاف مشخص سازید. در حال حاضر سرورهای این دو اپلیکیشن از نظر فیزیکی کجا نصب شده و توسط چه سازمان یا سازمان‌هایی بهره‌برداری و نگهداری می‌شود.

۳- ضمن توضیح در خصوص پروژه پیام‌رسان‌های داخلی از نظر موفقیت عملکرد، نسبت به میزان کاربران فعلی آنها مبلغ وام و امکانات سخت‌افزاری، فیزیکی و مجوزهای اعطا شده به آنها شفاف‌سازی و گزارش نتایج حمایت همه‌جانبه از آنها را ارائه فرمایید.

۴- با توجه به زمزمه فیلترشدن اینستاگرام و تاثیر آن بر کاهش میزان اشتغال در فضای مجازی نسبت به اعلام نظر وزارتخانه و اقدامات در راستای ممانعت از این تاثیر منفی، ارائه گزارش کنید.

به گفته زرآبادی این سوال از آذری جهرمی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.