تیم ملی والیبال ایران در نحستین بازی از مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه ۳ بر صفر از بلغارستان شکست خورد.

سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد، سید محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) بازیکنان شروع کننده بازی مقابل بلغارستان به انتخاب ایگور کولاکوویچ بودند. 

بازی برخلاف انتظار تیم ایران و حتی بلغارها به صورت یک طرفه برای تیم میزبان شروع شد، به‌طوریکه بازیکنان در امتیاز ۸ بر ۲ به سود بلغارستان برای نخستین وقت استراحت فنی، نزد مربیان خود رفتند. از نوع بازی تیم ملی بلغارستان و جاگیری دفاع عقب زمین آنها مشخص بود که شناخت کاملی از بازی ایران دارند. کولاکوویچ برای تغییر وضعیت دریافت تیمش در ادامه بازی از مرتضی شریفی به جای معنوی نژاد استفاده کرد. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود بلغارستان به دست آمد. بازیکنان ایران که به نوعی اعتماد به نفس خود را برای ادامه بازی از دست داده بودند، با استفاده از اشتباهات حریف و پوشش دادن نقاط ضعف خود تا حدودی به جریان بازی برگشتند، اما در نهایت ۲۵ بر ۱۹ ست نخست را واگذار کردند. تیم ایران در ست نخست ۸ امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع و ۱۰ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. 

در ست دوم جریان بازی عوض شد و ایران تیم برتر میدان بود، اما جو سنگین سالن «آرمیک» شهر صوفیه، تاثیر زیادی روی بازیکنان ایران گذاشته بود. تیم ایران تا امتیاز ۱۵ از حریف خود پیش بود اما حملات موثرتر بازیکنان بلغارستان باعث شد تا حریف ۱۶ بر ۱۵ پیش بیفتد. فشاری که بازیکنان حریف در سرویس روی بازیکنان ایران وارد می‌کردند، سبب شد تا این چند امتیاز مستقیم سرویس برای بلغارها ثبت شود. با برتری ۲۴ بر ۲۲ ایران در ست دوم به نظر می‌رسید شاگردان ایگور برنده این ست هستند، اما اشتباهات بازیکنان ایران و دو سرویس بدون بازگشت بازیکنان حریف نتیجه این را نیز ۲۸ بر ۲۶ به سود بلغارستان رقم زد تا ست برده به راحتی از چنگ ایران در بیاید.

دریافت سرویس و خطاهای مکرر سرویس، نقطه ضعف اصلی ایران در این بازی بود. ایران در ست سوم نیز با اینکه باز هم از حریف پیش بود باز هم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ شکست خورد. در این ست هم چند امتیاز تیم میزبان با سرویس به دست آمد.

تیم ایران با این نتیجه به جایگاه سوم گروه G پس از آمریکا و بلغارستان سقوط کرد. 

تیم ملی ایران در مرحله نخست مسابقات قهرمانی جهان که در وارنا برگزار شد، بلغارستان را شکست داده بود.

تیم ملی ایران در بازی دوم خود از ساعت ۱۷ روز شنبه به وقت محلی به مصاف کانادا می‌رود. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.