«دیمیتری پسکوف» امروز به خبرنگاران گفت که پوتین، زنگ های (تماس تلفنی) اسد رئیس جمهوری سوریه پس از حادثه سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-۲۰ را نادیده نگرفته و این ادعا با واقعیت مطابقت ندارد، اخبار رسانه های اسرائیلی را باور نکنید. 

پسکوف افزود: رئیس جمهوری روسیه پیشتر دیدگاه خود درباره حادثه سرنگونی هواپیمای ایل-۲۰ را اعلام کرده است و نیازی به اظهار نظر بیشتر ندارد.

برخی رسانه های صهیونیستی به نقل از ایسراییل کاتسا وزیر امور تجسس این رژیم مدعی شده بودند که پوتین تماس تلفنی اسد را نادیده گرفته است. 

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای ایل-۲۰ این کشور بامداد سه شنبه در سوریه سرنگون شد. 

هواپیما در ۲۷ کیلومتری ساحل منطقه بانیاس در استان لاذقیه سوریه در دریای مدیترانه سقوط کرد و ۱۵ نظامی روسیه کشته شدند.

روس ها معتقدند که جنگنده های اسرائیلی که در حال حمله به سوریه بودند با سپر قراردادن هواپیمای تجسسی روسیه، سیستم پدافند دفاعی سوریه را فریب دادند و این سیستم به اشتباه، هواپیمای روسی را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه این اقدام جنگنده های رژیم صهیونیستی را خصمانه و غیرمسئولانه خواند و پاسخ دادن به این اقدام تل آویو را حق خود دانست.

پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز اگر چه از بیانیه هشدار آمیز وزارت دفاع روسیه حمایت کرد اما به خبرنگاران گفت که ما این واقعه را با سرنگونی جنگنده خود توسط ترکیه که سه سال پیش اتفاق افتاد یکی نمی دانیم چرا که اسرائیل هواپیمای ما را هدف قرار نداده و حادثه نوعی اتفاق تصادفی بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.