رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان از ظهر امروز (جمعه) در شهر ترناوا اسلواکی و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست آغاز شد و در پایان رقابت های مقدماتی امیرحسین مقصودی به دیدار فینال وزن ۶۵ کیلوگرم راه یافت و امیرحسین کاووسی و سجاد عزیزی در اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم نیز به گروه بازنده ها رفتند.

بر همین اساس نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا علیجان زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آندری ژلپ از اوکراین با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف آمریکایی، علیجان زاده از دور رقابت ها کنار رفت. در این وزن کشتی گیران روس و هند به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر بالاز هاکزر از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل بود باتباتار از مغولستان به پیروزی رسید و در دور سوم مقابل فاتی ویسیلی از مقدونیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مقصودی در این مرحله مقابل نیکولای گراهمز از مولداوی با نتیجه ۱۱ بر ۶ پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار به مصاف ساین کازیریک از روسیه می رود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین کاووسی در دور اول مقابل گادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه ۱۸ بر ۷ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. کاووسی ابتدا در این گروه با تینو ریتینگر از آلمان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در کشتی بعد به مصاف استپان لیلیک از اوکراین می رود و در صورت گذر از این کشتی گیر در دیدار رده بندی با واسیلی دیاکون از مولداوی مبارزه خواهد کرد. کشتی گیر روس دیگر فینالیست این وزن است.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سجاد غلامی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر حسن فؤاد از مصر را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۲ از سد تورنیکه کوینیکادزه از گرجستان گذشت و در دور سوم مقابل اصلانبک گوارامیا از روسیه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد اما با توجه به شکست این کشتی گیر روس در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر ژاپنی، غلامی از دور رقابت ها کنار رفت. در این وزن کشتی گیران آمریکا و ژاپن به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم سجاد عزیزی در دور نخست مارتین لانگ از مجارستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل ماگومد خان ماگومدوف از روسیه با نتیجه ۶ بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه شانس مجدد رفت. عزیزی در این گروه ابتدا به مصاف ریچارد دیچاتیلیتس از کانادا می رود و در صورت پیروزی در این دیدار در کشتی بعد با زوریکو اورتاشویلی از گرجستان پیکار می کند و در صورت پیروزی در این کشتی در دیدار رده بندی به مصاف فیض اله آکتورک از ترکیه می رود. کشتی گیر آمریکایی دیگر فینالیست این وزن است.

رقابت های شانس مجدد پنج وزن نخست ظهر فردا (شنبه) و رقابت های رده بندی و فینال این اوزان فرداشب برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.