حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که تاکنون بیش از ۹۰ تن از نمایندگان مجلس به کمپین #شفافیت آراء پیوسته‌اند، گفت: نمایندگانی که به کمپین شفافیت آراء پیوسته‌اند، در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، از وی خواسته‌اند که آرای‌شان به صورت علنی و شفاف از سوی مجلس اعلام شود.

وی افزود: نامه به رئیس مجلس برای اعلام شفاف آرای نمایندگان آماده شده و در جلسه علنی روز یکشنبه آینده(اول مهر) با تعداد امضاهای بیشتری از سوی نمایندگان، تقدیم هیئت‌رئیسه و آقای لاریجانی خواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به ابزارهای اعلام شفاف آرای نمایندگان مجلس، تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این نامه، از آقای لاریجانی درخواست کرده‌اند که آرای‌شان درباره استیضاح‌ها، سؤالات از رئیس‌جمهور و وزرا و نیز طرح‌ها و لوایح به صورت علنی و شفاف اعلام شود، یکی از این ابزارها، خبرگزاری خانه ملت و یا فضای مجازی مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است.

حاجی‌دلیگانی در پایان خاطر نشان کرد: درخواست اعلام علنی و شفاف آرای از سوی بیش از ۹۰ تن از نمایندگان مجلس، موجب می‌شود تا سطح انتظار از دیگر نمایندگان نیز افزایش یافته و سایر نمایندگانی هم که آن را امضا نکرده‌اند، به کمپین شفافیت آراء پیوسته و برای علنی شدن رأی‌شان اعلام آمادگی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.