فرانچسکو توتی در بخشی دیگر از مصاحبه‌اش با نشریه رپوبلیکای ایتالیا فاش کرد که سرمربی سابقش بیش از همه در بازنشسته شدن او در پایان فصل ۱۷-۲۰۱۶ نقش داشته است.

توتی و اسپالتی در فصل ۱۷-۲۰۱۶ آنقدر با هم اختلاف پیدا کردند که در چشمان یکدیگر نگاه نمی‌کردند و در پایان آن فصل هم کاپیتان جالوروسی کفش‌هایش را آویزان کرد.

توتی در این باره گفت: من هنوز هم از فعالیت در فوتبال خسته نمی‌شوم. این روزها برایم مانند آن زمان‌هایی هستند که خودم بازی می‌کردم. از خواب که بیدار می‌شوم، فرزندانم را به مدرسه می‌برم و بعد به زمین تمرینی می‌روم و در کنار سرمربی و تیم هستم. من تمرینات تیم را دنبال می‌کنم. بعد  از ناهار هم برمی‌گردم و در خدمت بازیکنان تیم هستم. بازیکنان برای من احترام قائل هستند. من هم مانند آنها بودم و به همین دلیل شرایط‌شان را درک می‌کنم. من زبان پنهان آنها را می‌شناسم، زبانی که از نیم نگاه‌ها و واژه‌های نصف و نیمه ساخته می‌شود. هدف من این است که برای تیم مهره مفیدی باشم. در رختکن‌مان الان فقط انگلیسی صحبت می‌کنم.

کاپیتان سابق رم افزود: اگر زبان بازیکنان را ندانید، هیچ چیزی را نخواهید فهمید. الان دیگر مانند قبل روحیه تیمی وجود ندارد. در پیش فصل بعد از آنکه بازیکنان از زمین بازی خارج می‌شدند، هر کدام‌شان خودشان را در اتاق‌هایشان منزوی می‌کردند و سرگرم گوشی‌های‌شان و استفاده از اینترنت و ارسال پیام می‌شدند.

توتی در پاسخ به این سؤال که چرا دوران بازیگری‌اش را در آسیا یا آمریکا ادامه نداد، تأکید کرد: چون حرفه ۲۵ ساله‌ام را از بین می‌بردم. همیشه گفته‌ام که فقط یک پیراهن را می‌پوشم و پای حرفم هم ماندم. لوچانو اسپالتی؟ او کسی بود که بیشتری از همه به من برای بازنشسته شدن فشار آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.