سیده فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: تصویب تعطیلی روز هشتم ربیع الاول به عنوان آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) شبهات و حساسیت‌هایی را ایجاد کرده که برخی آن را عاملی برای جدایی و تفرقه‌افکنی بین شیعه و اهل تسنن می‌دانند، از آنجایی که این امر به هیچ وجه در سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و با توجه به دو رخداد غم و شادی در این روز که یقیناً تدارک برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را با تضاد و ناهنجاری‌هایی مواجه خواهد کرد، تعداد زیادی از نمایندگان خواهان لغو این تعطیلی هستند و هفته آینده یک فوریت آن در دستور قرار گرفته است.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح و لغو این تعطیلی یک پیشنهاد الحاقی جایگزین داریم که روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با ٢٠ جمادی الثانی که در ایران اسلامی روز بزرگداشت مقام زن و مادر است، در تقویم رسمی تعطیل اعلام شود. چرا که اقتدار هر جامعه به جایگاه و اقتدار خانواده‌های آن جامعه بستگی دارد و اقتدار هر خانواده‌ای در هر جامعه به جایگاه زن در خانواده وابسته است لذا لازم است ساز و کارهای تعبیه شود که زنان و مادران جایگاه ارزنده وارزشمندی را که دارند اعتلاء دهند و این آئین حسنه پاسداشت مقام مادر و زن که سنتی برجا مانده از رهبر کبیر انقلاب است هرچه غنی‌تر صورت پذیرد و برنامه‌های فرهنگی در کنار سنت حسنه تکریم مقام مادر و زن و دیدار و دورهمی خانواده‌ها به این مناسبت با تدارک یک روز تعطیل هرچه بیشتر مهیا شود.

 ذوالقدر خاطرنشان کرد: امیدواریم همانطور که این فرصت و تعطیلی را در روز پدر که مصادف با روز میلاد حضرت علی (ع) است برای تکریم مقام پدران و مردان فراهم کرده‌ایم با رویکرد برابری جویانه روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نیز تعطیل رسمی تعیین شود و جایگزین تعطیلی روز هشتم ربیع الاول شود.

وی در پایان گفت: این جایگزینی یقیناً هیچگونه بارمالی اضافه‌ای را با توجه به اینکه تعطیلی هشتم ربیع الاول به تصویب شورای نگهبان نیز رسیده است، ایجاد نخواهد کرد و هرچه بیشتر وحدت ملی و وحدت بین اقلیت‌های دینی و قومی را به همراه خواهد داشت و از سویی اعتلای مقام زن را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تصویر خواهد کشید. لذا امیدواریم که این پیشنهاد الحاقی به تصویب مجلس برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.