سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور امام هشتم شیعیان و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: سخن امروز درباره اسارت اهل بیت(ع) است که یک جریان انفعالی از سوی دشمن و خود اهل بیت(ع) نبود؛ اهل بیت(ع) با مسئله اسارت یک برخورد انفعالی نداشتند و هم اهل بیت(ع) و هم دشمن برای این جریان برنامه داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن پس از اسارت اهل بیت امام حسین(ع) عنوان کرد این اسراء، اسرای معمولی نیستند و خانواده پیامبر و رسول الله(ص) هستند؛ دشمن گفت ما در این اسارت باید سه هدف را دنبال کنیم: هدف اول تحقیر تباری اینهاست و باید با اینها به نحوی برخورد کنیم که تبار خود را فراموش کنند و از وابستگی تباری خود متنفر شوند و هیچوقت به این تبار افتخار نکنند تا چه رسد به اینکه درصدد انتقام باشند. هدف دوم دشمن در این اسارت تحقیر شخص پیامبر و هیبت رسول الله(ص) بود و قصد داشت عظمت پیامبر تنازل پیدا کند و مردم ایشان را به عنوان یک عنصر باعظمت در راس امت نبینند و هدف سوم دشمن این بود که اسارت را در شکلی نمایش دهد و به صورتی درآورد که برای همه مخالفان بنی امیه و دستگاه حکومت یک عبرت شود تا کسی درصدد مخالفت با یزید برنیاید.

علم الهدی با اشاره به اینکه دشمن در راستای این سه هدف و برنامه، برنامه ریزی کرده بود گفت: برای مثال وقتی اهل بیت(ع) به کوفه رسیدند به آنها صدقه دادند و صدقه دهندگان ماموران عبیدالله بن زیاد بودند که نان و خرما آورده بودند و گفتند این صدقه است تا هیبت این‌ها ریخته شود.

خطیب جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه به نحوی با اهل بیت(ع) برخورد می‌کردند تا آنها از وضع موجود مستاصل شوند خاطرنشان کرد: برای مثال زن‌ها و بچه‌ها را با آهن بسته بودند. برای حرکت اهل بیت(ع) کجاوه و محمل ترتیب نداده بودند تا آنها به مشکل بیفتند. اهل بیت(ع) را با آهن به تخته پاره بسته بودند و شما تصور کنید که یک کودک چقدر می‌تواند این شرایط را تحمل کند؟

علم الهدی با اشاره به اینکه دشمن با برنامه این کار را صورت می‌داد و برنامه اهل بیت(ع) نیز مقاومت و ایستادگی در خط انقلابی سیدالشهدا(ع) بود تاکید کرد: اسارت از نگاه اهل بیت(ع) نیز برنامه داشت و این گونه نبود که اینها منفعلانه برخورد کنند؛ برنامه خود اهل بیت(ع) این بود که اندیشه انقلاب را از مسیر عاطفه و احساس در درون جان مردم، جای دهند. اهل بیت(ع) سکوت نکردند و حرف می‌زدند. غیر از حضرت زینب(س)، فاطمه کبری و ام کلثوم نیز سخنرانی می‌کردند و این سخنرانی‌ها در مجامع عمومی بود.

وی ادامه داد: این سخنرانی‌ها در محضر امام چهارم(ع) بود تا اندیشه از راه احساس و عاطفه در درون مغزها جای داده شود و در برابر هر خطبه‌ای اجتماع متحول می‌شد و مردم زیر و رو می‌شدند حتی مردمی که در قتل سیدالشهدا(ع) حضور داشتند نیز زیر و رو می‌شدند؛ آنچه در سرنوشت و سرگذشت کربلا گفته شده بیشتر متمرکز بر جنبه عاطفی قضیه بوده و امروز هم در مجالس عزاداری و روضه خوانی سعی بر این است که روضه خوانده شود و چند قطره اشک ریخته شود و در بیان جریان و آنچه در کربلا گذشته فقط به نقطه عاطفی که دلها را بسوزاند و اشک را جاری کند توجه و تکیه شده در حالی که اصل جریان شکل دیگری بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر قرار است اشکی ریخته شود باید توام با معرفت شناسی باشد؛ رسالت انقلابی از سوی اهل بیت(ع) در جریان اسارت فراموش نشده بود. اهل بیت از سوی سیدالشهدا(ع) حساب شده وارد جریان کربلا شده بودند و اینها ماموریت و رسالت داشتند. دختران امام حسین فاطمه کبری حضرت سکینه و فاطمه صغری و دختر سوم فاطمه صغیره است که بین راه کربلا به عنوان رقیه لقب گرفت. وقتی رقیه وارد گوی قتلگاه شد فقط سه سال داشت.

علم الهدی در ادامه با تصریح این نکته که موج عزاداری سیدالشهدا(ع) در این ایام و در این موقعیت حساس در مسئله ارزشگذاری انقلاب اسلامی ما در دورن مغزها اثری فوق العاده داشت اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود مکرر کلمه شرایط و موقعیت حساس است را اعلام کردند و این حساسیت به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست بلکه به دلیل نوع شگرد و فتنه و توطئه‌ای است که دشمن نسبت به اساس نظام و انقلاب دارد.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند این مشکلات معیشتی امروز ما قوت دشمن و ضعف ماست در حالی که این گونه نیست و از آثار قوت نیست و مسئله تحریم اقتصادی دشمن دلالت بر ضعف و زبونی دشمن ما دارد. دشمنی که ناوگانش دل اقیانوس‌ها را می‌شکافد و در نقطه نقطه دنیا حضور مقتدر نظامی دارد در مقابل ما آنقدر ضعیف است که جز با توطئه و شیطنت قدرت مقابله ندارد.

وی بیان کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند شرایط و موقعیت حساس است این است که دشمن دیده یک انقلاب در استکبارستیزی و مبارزه با این دشمن شروع شده و ۴۰ سال عمر کرده و همه توطئه‌ها را از میان برده و از روز نخست قدرتمندتر است و دشمن امروز از روز اول این انقلاب، ضعیف تر و ذلیل‌تر است و دنبال این است که کاری کند که مردم ما در این حرکت جلویشان بسته شود و نتوانند رشد را ادامه دهند.

علم الهدی با اشاره به اینکه با این قدرت انقلاب به زودی سفره استکبار دشمن جمع شده است گفت: دشمن می‌خواهد جلوی ما را سد کند و درصدد است برای ما و نسل جوان ما که تجربه پیروزی انقلاب را ندارند ثابت کند راه رفته ما در این ۴۰ سال اشتباه بوده؛ وقتی بنا شد آدم‌ها و جوانترها که گذشته را درست تجربه نکردند و آن را به روایت صدا و تصویر در دست دارند و امروز با مشکلات اقتصادی جامعه را سر در گریبان ببینند ممکن است بگویند انقلاب اشتباه بوده و هدف دشمن نیز همین است.

وی تصریح کرد: دشمن با دو جنگ به سراغ ما آمده که یکی جنگ اقتصادی و دیگری جنگ رسانه‌ ای است؛ در جنگ اقتصادی هدف معیشت ماست تا جوان ما فکر کند از روز نخست فقیر و مستاصل بوده‌ایم و همه این‌ها به دلیل گفتن شعار "مرگ بر آمریکا" بوده است؛ دشمن جریان اقتصاد را هدف گرفته و در جنگ رسانه‌ای نیز به عناوین مختلف و با جریان‌های اطلاع رسانی سراسر جهان دائم تلقین کرده و ما را به اوضاع بدبین می‌کند و با این نومیدی و بدبینی انقلاب ما بعد از ۴۰ سال ادامه پیدا نکند و مقام معظم رهبری فرمودند اکنون موقعیت حساسی است که گرفتار توطئه دشمن شده‌ایم.

علم الهدی افزود: این‌ها به معنای تائید سوءتدبیر مجلس و دولت نیست و به معنای این نیست که وضع اقتصادی مردم برای رهبری نامعلوم است، در این مملکت آن کس که از همه بیشتر به جزئیات احوالات مردم آگاهی دارد مقام معظم رهبری است؛ ایشان به سوء تدبیرها واقف هستند و اعتراض و انتقاد ایشان از همه بیشتر است اما حمایت از دولت و مجلس و جریان کارگزاری نظام به دلیل این است که در این شرایط حساس قرار داریم. اشتباه نکنیم که دشمن از این اشتباه ما در جنگ رسانه‌ای خود به آن استشهاد دهد. دشمن می‌خواهد از کوچک‌ترین کلمات ما در جنگ رسانه‌ای خود استفاده کند.

وی بیان کرد: از برکات عشق به اهل بیت پیامبر(ص) و برکات تاسوعا و عاشورا و علی دوستی  این است که خداوند متعال بر ما منت گذاشته و سایه میوه دل پیامبر بر ما پرتوافکن است و مسائل دقیق رصد شده و انقلاب به پیش می‌رود و از تمامی مشکلات نیز بیرون خواهیم رفت.در دوران دفاع مقدس اوضاعی به مراتب پیچیده‌تر داشتیم اما مردم مقاومت کردند و دشمن برای همیشه به عقب رانده شد. روزی در این مملکت بود که ۱۵۰۰ کیلومتر خاک این دشمن زیر پای این دشمن بود اما اکنون این جبهه در کنار دریای مدیترانه تشکیل شده است. مردم مقاومت کنند و مسئولان نیز وارد فعالیت و مدیریت جهادی شوند و کنار نایستند و تماشا کنند که یک سودجو و پیاده نظام آمریکایی با سودجویی و احتکار، رزق مردم را از آنها بگیرد.

علم الهدی گفت: از سوی دیگر در میدان جنگ رسانه‌ای، باید به دشمن ثابت کنیم که همه ما یک صدا هستیم؛ دولت و مجلس و مردم ما یکی هستند و در یک صف مقابل دشمن ایستاده‌اند. تدبیری که در حل مشکلات معیشتی مردم دارند مراقب باشید ما را به دست دشمن ندهند. این کنوانسیون FATF رئیسش وزیر خزانه داری آمریکاست و فرمانده مطلق جنگ با ما و جنگ اقتصادی با ما این‌ها هستند. چه چیزی را قرار است تصویب کنید؟ قرار است ما را دوباره به دشمن بدهند و ملت را در محاصره دشمن قرار دهند؟ مسائل را دقیق ببینید و تاریخ این کنوانسیون را ببینید. با یک تهدید دشمن فکر نکنند ما خود را در چنگ دشمن قرار دهیم. یک بار با ارز و سکه تدبیر کردید و این وضعیت را برای مردم پیش آوردید. فکر این مردم باشید. دشمن سیلی خورده و درصدد جبران این سیلی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.