فراموش کاری یک خلبان موجب ایجاد دردسر برای مسافران یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی هندوستان شد. خلبان هواپیمای شرکت هواپیمایی "جت ایر ویز" هندوستان که فراموش کرده بود دکمه تنظیم هوا را در داخل هواپیما فشار دهد، موجب شد تا مسافران دچار خونریزی از ناحیه گوش و بینی شوند.

دقایقی پس از برخاستن هواپیما از باند فرودگاه به دلیل کاهش شدید فشار داخل کابین، خونریزی مسافران از ناحیه گوش و بینی شروع شد. گفته می شود فراموش کاری خدمه پرواز در تنطیم سیستم فاشر کابین موجب جراحت تعدادی از مسافران شده است. بلافاصله پس از این اتفاق، ماسک های اکسیژن از سقف هواپیما جدا شد و در اختیار مسافران قرار گرفت. در ویدئویی که منتشر شده، مسافران هواپیما را در حال استفاده از ماسک های اکسیژن در داخل هواپیما نشان می دهد.

گفته می شود در اثر این حادثه دست کم ۳۰ مسافر دچار جراحت شده اند، همچنین تعدادی از مسافران دچار سردرد شدید شده بودند. این حادثه موجب بازگشت مجدد هواپیما به فرودگاه بمبئی هندوستان شد. گفته می شود پس از فرود هواپیما دست کم ۸ مسافر روانه بیمارستان و بستری شدند. این هواپیما با ۱۶۶ مسافر و ۵ خدمه قرار بود مسیر دو ساعته بمبئی تا جایپور هند را طی کند. شرکت هواپیمایی جراحات وارد شده به مسافران پرواز پنجشنبه در اثر کاهش فشار هوا در کابین را اعلام کرد.

این شرکت در اطلاعیه ای اعلام کرد: "هواپیمای بی ۷۳۷ با ۱۶۶ مسافر و ۵ خدمه بدون هیچ حادثه‌ای در فرودگاه بمبئی بر زمین نشست. در لحظه فرود همه مسافران سالم بودند و همگی به ترمینال فرودگاه منتقل شدند. بلافاصله کمک های اولیه در اختیار تعدادی از مسافران که از درد گوش و خونریزی بینی شکایت داشتند، قرار گرفت. همه خدمه این هواپیما تا بررسی دقیق این حادثه از انجام پرواز منع شده‌اند. هواپیمای جایگزین برای انتقال مسافران به جایپور در نظر گرفته شده است."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.