سردار محمدرضا مهماندار در این باره گفت: چند روزپیش از برچسب‌های ویژه سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ رونمایی شد و به تعدادی از این خودروها نیز برچسب‌های جدید تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه مابقی برچسب‌ها تا آغاز سال تحصیلی جدید میان سرویس‌های مجاز مدارس که مورد تایید پلیس راهور، آموزش و پرورش و ... قرار گرفته باشند، توزیع می‌شود، گفت: تنها برچسب‌های امسال سرویس مدارس معتبر بوده و برچسب‌های سال‌های قبل مربوط به همان سال‌هاست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از والدین خواست که برای جابه‌جایی فرزندانشان به مدارس حتما از سرویس‌های مجاز مدارس که دارای برچسب است، استفاده کنند و به هیچ عنوان از افراد ناشناس و خودروهای غیرمجاز برای این کار استفاده نکنند چرا که آمارهای پلیس در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سرویس‌های مجاز مدارس امن‌ترین وسیله برای حمل و نقل دانش‌آموزان و کم‌تصادف‌ترین وسیله برای جابه‌جایی و حمل و نقل دانش‌آموزان بوده است.

مهماندار با اشاره به آموزش سرویس‌های مدارس اظهار کرد: یکسری شرایط کلی برای سرویس‌های مدارس وجود داشته و ما نیز در تلاشیم تا هر سال این استانداردها را ارتقاء دهیم؛ علاوه بر آن رانندگان سرویس‌های مدارس تحت آموزش از سوی پلیس قرار می‌گیرند چرا که این رانندگان الگویی برای دانش‌آموزان هستند و باید درست رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه ارتکاب یکسری از تخلفات سبب لغو صلاحیت راننده سرویس مدارس خواهد شد، گفت: رانندگان جدید تحت یکسری آموزش قرار گرفته و رانندگانی که قبل‌تر نیز به عنوان سرویس مدرسه فعالیت داشتند، برخی از آموزش‌هایشان تجدید شده و بر آنها نظارت وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها قبل جلسات و هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه با کمک و همراهی تمامی دستگاه‌ها اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

مهماندار با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی در اول مهرماه ماموران پلیس در آماده باش خواهند بود، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راهور با حداکثر توان خود در معابر استقرار خواهند داشت و به آنان تاکید شده که به دانش‌آموزان و والدین آنها به ویژه در اطراف مدارس کمک کنند. به طوری که یکی از وظایف کلی در روزهای آغازین مهرماه همراهی دانش‌آموزان از محل پیاده شدن از سرویس‌ها در ورودی مدرسه است.

وی بر ضرورت همکاری والدین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: متاسفانه در موارد متعددی در سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم که توقف دوبله یا غیرمجاز والدین در اطراف در مدارس و افزایش حجم ترافیک در خیابان‌ها و معابر شده است که در همین راستا از والدین درخواست می‌کنم که از توقف غیرمجاز در اطراف مدارس خودداری کرده و در درجه اول سرویس مدرسه را برای جابه‌جایی فرزندانشان انتخاب کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: اما اگر امکان استفاده از سرویس مدرسه وجود نداشت، بهتر است والدین پیاده یا با استفاده از حمل و نقل عمومی فرزندان خود را به مدرسه ببرند و اگر هم مجبور به استفاده از وسیله نقلیه شخصی هستند آن را در محل مجاز پارک کرده و فرزندشان را تا دم در مدرسه همراهی کنند.

مهماندار با اشاره به اقدامات مشترک میان پلیس راهبر و شهرداری تهران نیز گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همکاری خوبی با پلیس راهور داشته و در همین راستا در آستانه سال تحصیلی بسیاری از تابلوهای اطراف مدارس خط‌کشی خیابان‌ها و معابر ترمیم و نوسازی شده است.

وی با اشاره به ترافیک اول مهرماه نیز گفت: توزیع زمان سفر به ویژه در ساعات آغازین روز نقش مهمی در کاهش حجم سنگین ترافیک دارد از این رو توصیه ما به شهروندان این است که از ابتدای مهرماه ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس استفاده کرده و اگر مجبور به استفاده از خودرو هستند، زمان سفر خود را مدیریت کرده تا دچار ترافیک‌های سنگین نشویم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به برخی از ممنوعیت مقطعی به منظور روان‌سازی ترافیک در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال از ساعت ۶ تا ۹ صبح کامیونت‌ها و وانت‌های توزیع مواد غذایی و بار اجازه تردد در معابر شهر را ندارند چرا که این کامیون‌ها مقابل سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها توقف کرده و هنگام تخلیه بار سبب ایجاد ترافیک می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.