در انتخابات حزب لیبرال دموکرات ژاپن که امروز پنجشنبه برگزار شد از مجموع ۸۱۰ رای، آبه ۵۵۳ رای را از آن خود کرد در حالی که شیگرو ایشیبا قانونگذار با تجربه حزب لیبرال دموکرات و تنها رقیب وی ۲۵۴ رای بدست آورد.

آبه پس از اعلام نتایج در دیدار با قانونگذاران حزب لیبرال دموکرات گفت: من در حالی که همه مسایل دوره پس از جنگ را مورد رسیدگی قرار می دهم، صلح و ثبات در این کشور را مستحکم خواهم کرد.

وی که روز جمعه ۶۱ ساله می شود تصریح کرد علاوه بر این مصمم هستم در جهت اصلاح قانون اساسی سخت تلاش کنم.

نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: همچنین می خواهم چالش ایجاد ژاپن نو را بکار گیرم و همراه با کسانی که مثل من فکر می کنند نهایت تلاشم را خواهم کرد تا کشوری که سرشار از امید و غرور است را به نسل های آینده تحویل دهیم.

آبه در این انتخابات توانست پشتیبانی بیش از ۸۰ درصد نمایندگان حزب لیبرال دموکرات و حدود ۵۵ درصد از اعضای غیر از نمایندگان مجلس این حزب در سراسر ژاپن را بدست آورد.

شبکه تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن گزارش کرد ایشیبا نیز رقابت خوبی داشت و توانست پشتیبانی حدود ۴۵ درصد از اعضای عادی این حزب را بدست آورد.

ایشیبا در مبارزات انتخاباتی خود با اشاره به رسوایی هایی در رابطه با پارتی بازی هایی که آبه درگیر آن بود، برای بازگرداندن اعتماد مردم به سیاست تبلیغ کرد.

&#۳۹;شینزو آبه&#۳۹; در انتخابات در سال ۲۰۱۵ هم برای دومین بار به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شده بود.

بسیاری بر این باورند که پیروزی آبه در انتخابات حزبی، برای او که قصد دارد قانون اساسی این کشور را اصلاح کرده و امکان اعزام نیروی نظامی به عملیات فرامرزی را برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم فراهم کند، اهمیت زیادی دارد.

با این حساب او اگر بتواند تا نوامبر ۲۰۱۹ همچنان منصب نخست وزیری را حفظ کند می تواند رکورد ۲ هزار و ۸۸۶ روزه تارو کاتسوران نخست وزیر ژاپن در اوایل قرن بیستم را بشکند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.