مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: ۶ استان کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، سمنان،گلستان و همدان متاثر طوفان، سیل و رعد و برق هستند.

 

وی افزود: ۶۲ امدادگران هلال احمر در قالب ۱۸ تیم امدادی به ۲۰۹ نفر در ۷ شهر و روستا امدادرسانی کردند و به ۴۵ نفر خدمات اسکان اضطراری ارائه دادند و یک نفر را به مراکز امدادی منتقل کردند.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر از ۲ واحد مسکونی متاثر از سیل آب تخلیه کردند و ۱۰ دستگاه چادر و ۴۰۰ کیلوگرم نایلون در بین سیل زدگان توزیع کردند.

سلیمی بیان کرد:در استان سمنان بر اثر بارش شدید و ناگهانی باران در روستاهای ارمیان و قدس مشکلاتی گزارش و در مسیر جنگلهای ابر شاهرود تردد خودرو‌های عبوری مختل شده است که تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی افزود: همچنین در استان گلستان بر اثر وقوع طوفان آسیب‌هایی به چند واحد مسکونی در شهرهای علی‌آباد و آزادشهر و بندرترکمن ( روستاهای عرفان و سنگ‌درین متعلق به شهرستان علی‌آباد) گزارش شده که تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور داشته و مشغول به امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد:در مجموع در استان گلستان تا این لحظه آسیب‌هایی به ۲۰ واحد مسکونی گزارش شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.