علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سخنرانان در ایام محرم به چه نکاتی باید توجه داشته باشند، بیان کرد: در ابتدا ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را تسلیت عرض می‌کنم. ان‌شاءالله مراسم‌های عزاداری باشکوه‌تر از قبل برگزار شود. امام حسین (ع) مظهر علم، شجاعت، عشق به خدا و راستی‌ها است و جهانیان هر روز بیش از گذشته به حقیقت واقعه کربلا پی می‌برند.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از مراسمات عزاداری به صورت سخنرانی مذهبی برگزار می‌شود که باید در آن به واقعه کربلا و درس‌هایی که باید از عاشورا و عشق‌بازی‌های یاران و اولاد امام حسین (ع) پرداخته شود و این درس‌ها تبیین گردد. درس‌های کربلا باید یکی از اهداف سخنرانان باشد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: امام حسین (ع) برای ظلم‌ستیزی و مبارزه با افرادی که خودشان را داعیه‌دار حکومت اسلامی می‌دانست قیام کرد و مقابل افرادی ایستاد که قصد داشتند مسیر اسلام را تغییر دهند. سخنرانان وظیفه دارند در این زمینه‌ها و در خصوص مواردی که جامعه را به انحراف می‌برد و دچار تزلزل می‌کند، صحبت کنند.

بختیار تصریح کرد: از سوی دیگر در کشور مسائل و مشکلاتی وجود دارد. یکی از بخش‌هایی که باید در سخنرانی سخنرانان مدنظر قرار گیرد، این است که نباید مردم را دسته‌دسته کنند و مقابل یکدیگر قرار دهند. سخنرانان باید مردم را به اصل اتحاد، برادری و برابری دعوت کنند. در دوران دفاع مقدس زمانی که سختی‌ها به مردم فشار می‌آورد، همیشه به مردم می‌گفتیم که کشور و انقلاب متعلق به خودتان است و باید سختی‌ها را تحمل کرد اما این روزها بعضی‌ها به بالای منبر می‌روند و به دولت و مجلس اهانت می‌کنند. این اهانت‌ها و سیاه‌نمایی‌ها باعث می‌شود مردم از انقلاب برگردند.

وی خاطرنشان کرد: شاید هدف آنها تخریب دولت و شخص رئیس جمهور و یا خدشه‌ وارد کردن یک عده‌ای سیاسی باشد اما این آسیب‌ها به کل نظام و انقلاب خدشه وارد می‌کند. با پایین آمدن پرچم یک طیف، پرچم طیفی دیگر بالا نخواهد رفت. به طور کلی خدماتی توسط دولت و مجلس انجام شده است اما همچنان مشکلاتی باقی است. باید در پشت تریبون‌ها واقعیت‌ها به مردم گفته شود؛ نه اینکه سیاه‌نمایی اتفاق افتد.

وی در پایان گفت: سخنرانان باید در کنار تبیین درس‌های واقعه کربلا به موضوع اتحاد و انسجام و برابری تاکید داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.