شماری از رسانه های چین از جمله تارنمای گلوبال تایمز امروز شنبه گزارش کردند &#۳۹;ترامپ&#۳۹; به دستیاران خود دستور داده است تا اجرای اعمال تعرفه های اضافی بر واردات از چین به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد دلار را به پیش ببرند.

در این گزارش ها آمده است که ترامپ روز پنجشنبه طی نشستی با &#۳۹;استیون منوچین&#۳۹; وزیر خزانه داری، &#۳۹;ویلبر راس&#۳۹; وزیر بازرگانی و &#۳۹;رابرت لایت هایزر&#۳۹; نماینده بازرگانی دستور سومین و بزرگترین دور تعرفه ها علیه واردات چینی را صادر کرده است.

این دستور ترامپ در حالی است که &#۳۹;استیون منوچین&#۳۹; در تلاش برای از سرگیری مذاکرات با مقامات چینی است.

گزارش ها حاکی است از آنجایی که بازنگری در لیست محصولاتی که شامل تعرفه می شوند برای دولت آمریکا زمان بر است تاریخ اجرای این تعرفه ها مشخص نیست دولت ترامپ، به منظور تصمیم گیری در مورد اینکه چه اقلامی در این فهرست گنجانده شود در حال شنیدن عقاید صاحبان صنایع و دیگران بوده است.

بعضی از ناظران می گویند این تعرفه ها شامل طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی خواهد بود و احتمال افزایش بهای آنها امکان دارد بر مصرف کنندگان آمریکایی تاثیر بگذارد.

در پکن، روز گذشته &#۳۹;گنگ شوانگ&#۳۹; سخنگوی وزارت خارجه چین موضع کشورش در مساله اصطکاک تجاری چین و آمریکا را روشن و همیشگی عنوان کرد و گفت: ما همواره تاکید می کنیم جنگ تجاری نه تنها مساله ای را حل نمی کند بلکه به ضرر دیگران و شروع کننده آن است.

آمریکا و چین پیش از این نیز هر کدام ۵۰ میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای وارداتی یکدیگر اعمال کرده بودند.

**آساق**۱۹۰۴**

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.