در پی تنش به وجود بین آنکارا و واشنگتن و اقدامات محدود ساز و تحریمی دونالد ترامپ علیه ترکیه و ایجاد فضای تنفر از رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا در ترکیه، کمیسیون فرهنگ و هنر شورای شهر استانبول این تغییر نام را تصویب کرد.

پیش از این تابلوی یک زیرگذر در محله &#۳۹;کوش تپه&#۳۹; منطقه شیشلی شهر استانبول به علت نزدیکی به برج ترامپ در شهر استانبول، &#۳۹;ترامپ&#۳۹; نامگذاری شده بود که از امروز  شهرداری استانبول نام این زیرگذر را به &#۳۹;زیرگذر مجیدیه&#۳۹; تغییر داد.

اقدام شهرداری ترکیه در پاک کردن اسم ترامپ!

دونالد ترامپ یک برج بلندمرتبه در منطقه شیشلی شهر استانبول دارد که به یک مرکز خرید بزرگ تبدیل شده است.

در جریان تنش چند هفته اخیر بین ترکیه و آمریکا بر سر زندانی شدن کشیش آندرو برونسون که به اتهام جاسوسی در شهر ازمیر ترکیه در بازداشت به سر می برد، دونالد ترامپ طی سخنانی تهدید آمیز خواستار آزادی وی شده و ترکیه را به تحریم تهدید کرد و با مخالفت آنکارا، ترامپ دستور تحریم وزیر کشور و دادگستری ترکیه را صادر کرد.

ترامپ همچنین در پی رد درخواست وی مبنی بر آزادی کشیش آمریکایی از سوی دولت آنکارا، تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر کرد و در پی این اقدامات ارزش لیر ترکیه به شدت افت کرد.

افت بالای 50 درصدی ارزش لیر ترکیه در دو ماه اخیر که با تورم و فشار بر طبقه متوسط ترکیه همراه بوده، موجب تقویت حس تنفر از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ترکیه شده است.

مردم کشور ترکیه و به خصوص استانبول همچنین به علت اقدامات ترامپ از حمایت از رژیم صهیونیستی و نیز انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، ترامپ به یکی از منفورترین چهره های جهانی در ترکیه تبدیل شده است.

چند هفته پیش در پی تشدید اقدامات تحریمی آمریکا علیه ترکیه، تعدادی از شهروندان این کشور خواستار توقیف برج ترامپ در استانبول به نفع کشور ترکیه شده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.