انتظار می رود این تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد دلار شامل قطعات الکترونیکی و کالاهای مصرفی نظیر کیف دستی وضع شود.

اما هنوز معلوم نیست تعرفه‌های وارداتی جدید که حداکثر به ۲۰ درصد می‌رسد، چه زمانی اجرا خواهد شد.

مقامات آمریکایی ظاهرا سرگرم کار روی فهرست نهایی از کالاهای چینی هستند که هدف تعرفه قرار می‌گیرند.

دونالد ترامپ به کارکنانش دستور داده است تعرفه‌ها را در تابستان امسال تهیه کنند تا فشار روی چین را که آمریکا مدعی است سیاستهای تجاری غیرمنصفانه از جمله یارانه‌های دولتی دارد، افزایش دهد.

تعرفه‌های جدید به تعرفه‌هایی افزوده می‌شود که آمریکا روی ۵۰ میلیارد دلار کالای چینی وضع کرده است. چین نیز در اقدامی تلافی‌جویانه روی واردات کالاهای آمریکایی به ارزش مشابه تعرفه اعمال کرده است.

این گزارشها به نقل از منابع دولت ترامپ بوده اما تاکنون اعلام رسمی در این باره صورت نگرفته است.

با این حال ترامپ با وجود هشدارهای اقتصاددانان و مخالفت گسترده جامعه بازرگانی آمریکا، مکررا برای وضع تعرفه‌های جدید ابراز تمایل کرده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، ترامپ در هفتم سپتامبر گفته بود اجرای تعرفه روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالا ممکن است به زودی اجرا شود در حالی که در صورت ابلاغ وی، تعرفه روی واردات ۲۷۵ میلیارد دلار دیگر کالای چینی آماده است.

پایگاه خبری بلومبرگ نیوز که نخستین بار تصمیم رییس جمهور آمریکا را گزارش کرده بود، نوشت: دستور عمومی به دلیل بازبینی فهرست نهایی کالاها از سوی دولت به تاخیر افتاده است.

مذاکرات تجاری برای حل اختلافات میان آمریکا و چین تاکنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

برخی از مقامات دولت ترامپ برای ممانعت از جنگ تجاری، تلاش می‌کنند مذاکرات را ازسربگیرند اما ترامپ پنج شنبه گذشته گفت: آمریکا برای توافق با چین تحت فشار نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.