شیمورا در این دیدار  گفت: ایران کشور بزرگ و قدرتی منطقه ای است که از ظرفیت بسیار بالایی برای گردشگری برخوردار است. دولت ژاپن در حال بررسی توسعه گردشگری در ایران است. علاقمندیم با شما همفکری و همکاری کنیم تا چگونگی افزایش تعداد گردشگران از دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم. 

مرتضی رحمانی موحد، سفیر ایران در ژاپن نیز با اشاره به نام آشنا بودن جاتا در ایران و سابقه همکاری اعضای آن با همتایان ایرانی، اظهار داشت: بخش گردشگری ایران، خاطرات خوبی از گردشگران ژاپنی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های متنوع و گسترده گردشگری ایران تصریح کرد: ایران برای همه ذائقه ها و سلیقه های گردشگران ژاپنی جاذبه های خاص خود را دارد.

سفیر ایران در توکیو افزود: مناسبت ۹۰ امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن در سال آتی، فرصت خوبی برای برگزاری یک رویداد و معرفی قوی از ایران با برگزاری یک نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در ژاپن است که برای اجرایی کردن آن حمایت شما ضرورت دارد. امیدواریم در زمینه های مختلف، ازجمله افزایش تور خارجی به ایران بتوانیم از تجارب شما استفاده نماییم.  

 شیمورا نیز با استقبال از برگزاری آن نمایشگاه خاطرنشان کرد: کمتر ژاپنی می توان یافت که از شهر یزد،  به عنوان میراث جهانی ثبت شده، مطلع نباشد. معرفی جذابیت ایران به مردم ژاپن بسیار خوب خواهد بود. آژانس های و رسانه های ژاپنی می توانند در آن نمایشگاه حضور یابند. ذائقه گردشگر ژاپنی با گردشگر اروپایی متفاوت است.

وی ادامه داد: گردشگران ژاپنی بیشتر به آثار و ابنیه تاریخی علاقمند هستند و اقامت در بومگردی ها را به اقامت در هتل ترجیح می دهند. معرفی زیر ساخت های ایران نظیر راه ها، اتوبان ها به گردشگر ان ژاپنی در تشویق آنان در سفر به ایران تاثیر بسزایی دارد. به علاوه آنکه گردشگر ژاپنی علاقه مند است به صورت گروهی با استفاده از بسته های گردشگری سفر کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.