«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه هیچ کشوری حاضر به اسکان دائمی آوارگان فلسطینی نیست، تأکید کرد که هر برنامه‌ای در این راستا به شکست خواهد انجامید.

او در گفت‌و‌گو با رادیو رسمی فلسطین، گفت: طرح اسکان دائمی آوارگان که آمریکا مطرح کرده موفقیت‌آمیز نخواهد بود چرا که یک تصمیم بی طرفانه نیست و با تصمیمات قانونی بین‌المللی در تضاد است.

او افزود: کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی از جمله اردن، سوریه و لبنان هر گونه تفکر اسکان‌سازی را رد می‌کنند.

«یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی شب گذشته (سه‌شنبه) در صفحه توئیتر خود از برنامه آمریکا برای اسکان آوارگان فلسطینی در اردن، سوریه، لبنان و عراق استقبال کرد و مدعی شد: مسئولیت ادامه‌دار شدن مسأله آوارگان به گردن رهبران عرب و فلسطینی است که به ناحق خواستار بازگشت آوارگان هستند تا اسرائیل را به نابودی بکشانند.

وزیر خارجه فلسطین همچنین اعلام کرد که تماس‌های فشرده‌ای با طرف‌های مختلف جهت رأی‌گیری در سازمان ملل برای  ادامه کار «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) در جریان است.

او افزود: می‌خواهیم تا تعداد بیشتری از کشورها برای ادامه کار «آنروا» رأی دهند و نقشه‌های اسرائیل و آمریکا برای نابودی آژانس را به شکست بکشانند. 

وزیر خارجه فلسطین همچنین از تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانسی در نیویورک برای حمایت از بودجه آژانس خبر داد.

پیش از این دولت آمریکا از توقف کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد؛ کمکی که بخش اصلی بودجه آژانس را تأمین می‌کرد. آژانسی که به بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی در کرانه باختری، غزه، اردن، سوریه و لبنان خدمات‌رسانی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.