رویترز گزارش داد، رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین در گفت‌وگو با سالوادور پانئلو، وکیل خود گفت‌ که از ارتش کشورش خواسته اطلاعاتی در مورد توطئه‌ای را که به گفته خودش از  جانب یک کشور ثالث جمع آوری شده، افشا کند. دوترته گفته که نمی‌تواند نام آن کشور را اعلام کند.

رئیس جمهوری فیلیپین در ادامه‌ گفت‌: شواهدی از جانب یک کشور خارجی که حامی ماست، به دستمان رسیده است.

رییس جمهوری این کشور آسیایی، ادامه داد: کمونیست‌ها و سیاستمداران، مخالف من هستند و  گروهی از مقام‌های سابق شامل یک سناتور نیز با دولت من مخالفند. من پس از لغو مصونیت این سناتور، دستور دستگیری او را صادر کرده‌ام.

دوترته همچنین اظهار کرد: ارتباطات بین این افراد به زودی افشا خواهد شد.

وی خطاب به افسران ارتش که آن‌ها را متهم به تلاش برای کودتا علیه خود کرده گفت که از شایعات کودتا نمی‌ترسد.

دوترته افزود: شما نمی‌توانید مرا وادار به کاری کنید شما را به چالش می‌کشم. خسته شدم کودتا کنید. بیش از این صبر نکنید. اگر می‌خواهید کودتا کنید همین الان انجامش دهید.

وی همچنین گفت، اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد گفته شده در صورت شکست کودتا وی ترور می‌شود.

دوترته گفت: من خوشحال می‌شوم به دست شما کشته شوم حداقل از بیماری نمی‌میرم.

شایعات کودتا از هفته‌ گذشته که رییس جمهوری فیلیپین عفو صادر شده در سال ۲۰۱۰ برای سناتور آنتونیو تریانس، یکی از منتقدان خودش را لغو کرد قوت گرفته است.

فرد دیگری که در کودتای ناکام علیه دولت فیلیپین نقش داشته یکی از اعضای کنگره به نام "گری آلخانو" است که اتهامات وارد شده از سوی دوترته را رد کرده و گفته که تنها به عنوان عضوی از مخالفان به شدت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

این عضو کنگره همچنین گفت‌: رییس جمهوری فیلیپین تلاش می‌کند تا توجه مردم را از اوضاع بد اقتصادی از کشور منحرف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.