الجزیره گزارش داد، مقامات مصر اعلام کردند که اموال چند هزار شخص از جمله محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور به همراه خانواده وی را مصادره کرده‌اند.

در همین راستا، "کمیته حفظ اموال عناصر تروریستی مصر" اموال ۱۵۸۹ نفر از اعضای اخوان المسلمین و ۱۱۸ شرکت فعال در زمینه‌های مختلف، ۱۱۳۳ انجمن داخلی، ۱۰۴ مدرسه، ۶۹ بیمارستان و ۳۳ شبکه ماهواره‌ای و سایت اینترنتی را مصادره کرد.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: روند مصادره این اموال پس از تکمیل اطلاعات درباره اعضای وابسته به اخوان المسلمین و حامیان این گروه، انجام شد.

محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین، خیرت الشاطر، معاون وی و یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از جمله مهمترین کسانی هستند که نام‌شان در بیانیه این کمیته ذکر شده‌ است.

این کمیته همچنین اظهار کرد: اموال مصادره شده به خزانه کل کشور منتقل خواهند شد.

این درحالی است که اعضای اخوان المسلمین این اقدام را نپذیرفته و گفته‌اند که کمیته رسیدگی به امور مالی اخوان المسلمین صلاحیت ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد و تاکنون فساد مالی هیچ یک از اعضای اخوان ثابت نشده است.

مصادره اموال اخوان المسلمین، مطابق قانون مصر درباره سازمان‌دهی، ضبط، مدیریت و دخل و تصرف در اموال گروه‌های تروریستی است که پیشتر توسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور امضا شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.