خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه نوشت: تیم ملی لیبریا به منظور خداحافظی با پیراهن معروف شماره ۱۴ این تیم که به «وه آ» مشهور بود، بازی دوستانه ای با تیم نیجریه ترتیب داد و ۱۶ سال پس از آخرین باری که این پیراهن توسط وه آ پوشیده شد، او بار دیگر با همین شماره وارد زمین بازی شد و هواداران را در بهت فرو برد. 

براساس این گزارش، «وه آ» با نمایش چشمه هایی از کلاس بازی گذشته اش که موجب افتادن نام وی بر سر زبان ها شده بود هدایت خط حمله لیبریا را بر عهده داشت؛ وی پس از اینکه در دقیقه ۷۹ از زمین بازی خارج شد با اشتیاق هوادارانی که به احترام شماره ۱۴ محبوبشان ایستاده او را تشویق کردند، مواجه شد.

وه آ تقریبا یک دهه از دوران فوتبالی خود را در اروپا سپری کرد و در این مدت سابقه حضور در تیم های مطرحی را همچون موناکو، پاری سن ژرمن و مارسی فرانسه؛ آ.ث میلان ایتالیا و منچستر سیتی و چلسی انگلیس در کارنامه دارد.

رییس جمهور کنونی لیبریا علاوه بر اینکه در سال ۱۹۹۵ به عنوان مرد سال فوتبال جهان برگزیده شد، جایزه توپ طلا را در همان سال از آن خود کرد و بدین ترتیب به تنها بازیکن آفریقایی تبار مفتخر به کسب این جایزه تبدیل شد.

وی به واسطه شهرتش در حرفه فوتبال، دسامبر گذشته در انتخابات ریاست جمهوری لیبریا به پیروزی بزرگی دست یافت.

گفتنی است بازی مذکور با نتیجه ۲ - ۱ به سود نیجریه به پایان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.