تیم ملی ژاپن که درورزشگاه «پاناسونیک سوئیتا» از تیم ملی کاستاریکا که از آمریکای مرکزی به این کشور آمده بود پذیرایی می کرد این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد.

«شو ساساکی» در دقیقه ۱۶، «تاکومی مینامینو» در دقیقه ۶۶ و «جونیا آتو» دردقیقه ۳+۹۰ گل های تیم ملی ژاپن را درون دروازه تیم کاستاریکا جای دادند و برتری تیمشان را دراین دیدار رقم زدند.

این نخستین دیدارتیم ملی ژاپن پس از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است چشم بادامی ها با صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها در بین تیم های آسیایی بهترین نتیجه را در این جام گرفتند و هم اکنون به عنوان یکی از بخت های کسب عنوان قهرمانی جام ملت های ۲۰۱۹ امارات به شمار می روند.

تیم ملی ژاپن در گروه هشتم رقابت های جام جهانی با تیم های کلمبیا، سنگال و لهستان هم گروه بود. آنان در دیدار نخست کلمبیا را با نتیجه ۲ بریک شکست دادند سپس در دومین دیدار خود در این رقابت ها با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ برابر سنگال متوقف شدند و در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم لهستان شدند.

ژاپنی ها با کسب ۴ امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی شده و تنها نماینده این قاره دراین مرحله بودند که به تیم گرانقیمت، سرحال و آماده بلژیک برخورد کرده و درحالی که با نتیجه دو بر صفر از این تیم پیش بودند به دنبال اشتباه دروازه بان و مدافعان این تیم سه گل از حریف قدرتمند خود که درجام جهانی سوم شد دریافت و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها باز ماندند.

در دیگر دیدار حساس در منطقه آسیا تیم کره جنوبی در ورزشگاه «جام جهانی سوون» به دیدار تیم شیلی از آمریکای جنوبی رفت و با نتیجه تساوی بدون گل برابر این تیم متوقف شد.

تیم شیلی در دیدار برابر تیم کره جنوبی با ترکیب اصلی اش به میدان رفت و از بازیکنان نامدار خود همانند «آرتو ویدال»،«چارلزآرانگوئز»،«میکو آلبرونز» و «گری مدل» دراین ترکیب استفاده کرد.

کره جنوبی نیز دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی در رقابت های جام ملت های آسیا است این تیم به تازگی و در رده سنی امید با غلبه بر تیم امید ژاپن عنوان قهرمانی بازی های آسیایی ۲۱۰۸ جاکارتا را کسب کرد و قهرمان شد.

کره جنوبی در جام جهانی در گروه ششم قرار داشت بازیکنان این تیم ابتدا مقابل تیم سوئد به میدان رفته و مقابل این تیم با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

ملی پوشان کره در دیدار دوم نیز با نتیجه ۲ بریک مغلوب تیم مکزیک شدند و در دیدار سوم تیم آلمان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی را با نتیجه ۲ برصفر مغلوب سخت کوشی خود کردند.

بازیکنان تیم ملی کره چندی پیش تیم ملی کاستاریکا را در یک دیدار دوستانه با نتیجه ۲ برصفر شکست داده بودند.

در ادامه رقابت های دوستانه فوتبال تیم ملی فوتبال کشورمان تا ساعاتی دیگر با تیم ملی ازبکستان در تاشکند دیدار خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.